AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
666

sagaen om 525tds:an som fixade sig själv

ma
106
mak79
525tds touring e39 1997
har haft lite problemer dom siste 3 månader med min 525tds 97:a .. det började med at den var svärstartad när varm.. det blev sämre och sämre och den började tilmed at dö när jeg koplade ut for att växle .. och fikk ofte käringstopp ..

for 3 veckor sen körte jeg då tom i tanken pga min tankmätare er lite kass jeg ringe en kompis och bad ham komme med en burk med diesel.. da han kom hadde han 20 liter eldningsolja med som han hadde och jeg tänkte va fan det er ju mere eller mindra detsamma så jeg fyllte på och körte hem dagen derpå var bilen mycke annorlunda den reagerade snabbere på gasen och startede perfekt värje gang oavsett temperaturen.. det er nu ca 3 veckor sen har tankat nomal diesel några ggr sen bilen kör stadig som en drömm startar värje gång er mere snål og snabbare på gasen men nu kommar vi til det konstiga
bilen er börjat ryke svart när jeg gaser till och den lukter av oavbrännt diesel .. fatter inget da den ju er mere snål end innan nogån som har et bjud på vad fan det er som pågår?
Kan bara säga att brännoljan ryker mer... Vet ej varför men det får man räkna med... Ta det som en förmån istället då folk ligger nära bakom dig och irriterar... Bara att trampa ner och lämna dom bakom i ett svart diesel moln. Körde alltid på finsk brännolja i 300D´n jag hade tidigare och den gick som en klocka, lukta skit och rök svart :)
ma
106
mak79
525tds touring e39 1997
vet at eldningsolja ryker mer men har ju tankat riktig diesel flere ggr sen

Eldningsoljan har bättre smörjande egenskaper än vanlig diesel, kanske var det vad motorn behövde :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.