|
|
|
|---|---|
|
Det gäller en Clio 1,6 -99. Bilen går som den ska men i köer går den varmt o vad jag upptäckte är att kylfläkten är helt död. Kollade givaren som sitter i kylar kåpan o det var bara skit av den. Köpte en ny men problemet finns kvar... Termostaten är ok oxå samt rälen... Tvångskörde fläkten o den snurrar fint men det verkar inte komma nåt ström till den, kollade kablar o dom är ok. Nån som vet vad det kan vara för fel??? Tacksam för hjälp! BMW - Beroende Med Wilja! | |
|
Jag har en Peugeot 206 med samma problem, har dock funnit felet. Felet är hel/halvfart reläna som sitter synnerligen dumt placerade bakom en plastlucka framför kylaren. Det är inte helt tätt och resultatet är att med tiden ärgar det friskt i kontakt stift och relän, naturligtvis accelereras förloppet med hjälp av salt slasket på vintern. Vet inte om detta också gäller din Renault men dessa bilar delar väl en del komponenter. |
|
|
Har kollat denna rälet o den klickar till när jag vrider på tändningen men det kanske skadar inte att kolla den med... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.