|
|
|
|---|---|
|
Hejsan nu ska orginal stereon moddas, så jag behöver kopplingsschema till stereon. Är det nån som vet vad det går att få tag i det? Jag ska koppla ur förstärkaren och dra ut lågnivå + att line in ska fixas :) Om ni undrar varför jag inte bara köper en ny stero så är det för att jag vill gjärna behålla funktionerna på på ratten. Som sagt det sitter en kassett radio i bilen och jag antar att den är från 94 då bilen är det. Kom gjärna med tips:) frallan | |
|
Glömde att tala om att bilen är en bmw 740 - 94... :) frallan |
|
|
Tyvärr går det inte att få tag på kopplingsschema, många har försökt... Det är Becker, Blaupunkt och Philips som tillverkar stereo åt BMW och förmodligen har man avtal att inte släppa några dokument, allt repareras centralt eller byts ut osv. Slutförstärkarkarna går ju att montera ut, datablad på dessa hittar man på nätet, sen är det inte så svårt att dra ut signalen från ingångarna på kortet till dessa kretsar. Line in kan säkert fixas, egentligen bara att mata in på kortet (nivåanpassat) till en punkt innan volymkretsarna, alternativt volympoten om det inte är elektronisk volymreglering. Problemet är kanske att kunna välja line in, det finns ju inte från början. FP |
|
|
Hej folke :) har du nån länk där jag kan finna databladen? Hälsningar Frallan |
|
|
Mitt tips är: Läs på kretsen, googla och du får garanterat upp länkar med datablad. En krets som brukar användas är t.ex TDA1554 men det finns många liknande. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.