AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.873

Köp ångest 525 el 525

Sida 2 av 2
na
630
navi
BMW325xi -06
Jovisst ja, på 03:an har du ju rostskyddsgarantin kvar, den räknas 6 år från när bilen är satt i trafik.
Ma
55
Mattias Gogman
Fiat 500 Abarth -09
SAAB 9-5 SE 2000
SAAB 9-5 Aero 2005
räknas det även när det är en tysk import?
man kunde ju önska att det är från det datumet den sattes i trafik i sverige =)
na
630
navi
BMW325xi -06
Rostskyddsgarantin gäller alla BMW, men rostskyddsgarantin täcker egentligen inte den "vanliga" smårosten utan den tar de istället på Goodwill.
Där vet jag inte hur de ställer sig till importbilar.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Sök på rost och e39 och du skall finna...

Kan som exempel nämna min förra 525iM -01 samt min nuvarnade 525iM -03. Båda har haft rost vid tanklocket, -01an hade även begynnade rost i motorhuven.

/Rickard
ye
78
yerixon
X1 18d xDrive Sportline -14
Jag tycker att det verkar vara väl många fel på bil 2 som i alla fall jag skulle dra åt mig öronen för.

Bil 1 kan du nog räkna med att få lägga ut en del på pga milantalet.

Satsa på en bil som verkar mer välskött och som blir billigare i längden, stirra dig inte blind på låg ränta.

Varför inte:
Länk
eller en stockholm open edition
Länk
eller nedan, svensksåld, få mil, 3 ägare
Länk

Ma
55
Mattias Gogman
Fiat 500 Abarth -09
SAAB 9-5 SE 2000
SAAB 9-5 Aero 2005
då blir det rostletning nästa skede =)
tack för länkarna men...
Eftersom jag har krav (få sådana) att det skall vara automatisk och inte silvermetallic så går länk 2 och 3 bort.
Eftersom jag har förutfattade meningar angående skruvade mätare så har jag inte ens tittat på bilar under 15 000 mil, än mindre på bilar som är relativt billiga som gått "lite" som den i länk 1.

Nu blev jag sne på bilhandlen till bil2, jag ringde och försökte få bilen lånad över kvällen så jag kan få hem den till en kompis som är bilkunnig och har en billyft. Problemet är att kompisen kommer hem efter att bilhandlarn stängt. Jag känner handlaren genom jobbet, jag har såld alla hans datorer, ip telefoni, skrivare och internet osv till honom, vi har haft en god relation utan fnurror på tråden. Och så vill han inte låna ut bilen över kvällen så man kan få den undersökt...
ye
78
yerixon
X1 18d xDrive Sportline -14
Det är bra att du inte backar på dina krav. Konstig säljare, han borde ju förstå att affären är i hamn om allt är ok (eller tillräckligt ok).

Lycka till i alla fall. Meddela gärna hur det går!

16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Handla inte hos honom då! Köp inte bilar av handlare som beter sig dåligt, det är det enda sättet att få bort dem. Det finns hur många bilar till salu som helst, finns ingen anledning att tvingas "be om" att få köpa dem.

//Lövet
Ma
55
Mattias Gogman
Fiat 500 Abarth -09
SAAB 9-5 SE 2000
SAAB 9-5 Aero 2005
Nej, han är tillsvidare på utvisningsbänken. Vill han sälja bilen får han nu kontakta mig.
Ma
55
Mattias Gogman
Fiat 500 Abarth -09
SAAB 9-5 SE 2000
SAAB 9-5 Aero 2005
Hej alla igen.
Nu blev det tillfälle att undersöka bil 2 mer ingående. Olje läckaget kostar inte många kronor att fixa. Bilen är i mycket fint skick undertill och i motorutrymmet. Dock skall det göras en service på bilen, sånt görs gratis av min väl använda bilkunninga kompis. Om ett år eller 2 behövs skivor fram bytas och klossar bak. pdc verkade inte fungera, har läst mig till att det skall knacka och knäppa i sensorerna om de fungerar, vissa är helt tysta, Så det blir att leta billiga sådana. Det första jag gjorde när jag hämtat bilen var att uppgradera firmwaren i navi´n och ta hem den senaste skandinaviska kartan =). Känns som jag behöver ta hem en svensk instruktionsbok också, det finns ju en del grejer att lära sig. Ska även ta och koppla in en dator till bilen så snabbt jag kan, har programvaran nedladdad (carsoft) ska bara få tag på anslutnings kablage. Nya fälgar kommer också att inköpas från annons marknad. Funderar även på att mappa bilen så att den blir optimal i motorn, någon som gjort detta? Läst i forumen här om just mappningen och kan ju bara njuta av alla diskutioner för och emot =) rena rama kriget ibland. En sak som kommer högt upp på listan är nya glas fram till lyktorna, bmw skulle ha över 6000 spänn för detta. hutlöst. Man kan väl köpa bara glasen? där behöver jag hjälp från experterna här, då det finns en massa benämningar som jag inte klarar av att hantera.
Ma
55
Mattias Gogman
Fiat 500 Abarth -09
SAAB 9-5 SE 2000
SAAB 9-5 Aero 2005
Jag missade nog att skriva att jag köpte bil 2 =)
Du kan inte byta facelift glasen bara hela lyktor...
Ma
55
Mattias Gogman
Fiat 500 Abarth -09
SAAB 9-5 SE 2000
SAAB 9-5 Aero 2005
Ok, men jag har ingen aning om det är facelift eller inte jag har på min bil.
Hur ser man det?
Det finns trådar om hur du kan bättra på lyktorna med lite arbete. Uffe/Bildock tror jag föreslog ngt slags vax, andra autosol, själv använder jag rubbing och polerar med lågt varvtal för att inte plasten ska bli varm och smälta.
Tänk på att det kan straffa sig med hemmaservice den dagen bilen säljs.Stämpeln från verkstaden kan betyda en del för presumtiva köpare. För mig betyder det mycket att bilen får sin service och att jag kan stämma av det mot verkstaden.
Grattis till den nya bilen. 525 är en trevlig bil.
Årsmodell 01-03 är facelift, lyktor med Angeleyes
Ma
55
Mattias Gogman
Fiat 500 Abarth -09
SAAB 9-5 SE 2000
SAAB 9-5 Aero 2005
jaha så e39 med angeleyes är faceliftade. Det var bra att få det klargjort.
En liten grej som hände...
När jag var ute med bilen innan jag köpt den, så var det en kille som provkörde och köpte min 325 av bilhandlaren. Så fort jag fyllt i mitt namn på pappret så skrev han på sitt papper...det kan man kalla snabba affärer för bilhandlarn.
Stackarn som köpte min bil hade lite otur, när han körde därifrån började abs lampan att lysa...och på natten fick han inbrott i den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.