AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.134

Berusade åkte gräsklippare till puben

Sydsvenskan:

"Ölsuget blev för starkt för två överförfriskade män som var sugna på mer och ville ta sig till puben inne i samhället Svenljunga.

Männen lämnade vist nog bilen hemma, men hoppade i stället på sina åkgräsklippare för att köra dit.

Strax före klockan 23 på fredagskvällen fick polisen ett larm om att två berusade män körde var sin gräsklippare på cykelbanan bredvid väg 154, skriver Borås Tidning.
– De sade att de trodde att man fick göra så, men det får man givetvis inte, säger Lennart Stenquist, inre befäl vid polisen i Borås, till tidningen.

De två förarna, som båda är i 40-årsåldern, hade båda 1,18 promille alkohol i blodet, vilket är över gränsen för grovt rattfylleri. Därmed rök körkorten även för vanlig bil. "

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Skumma typer, fler sköningar; Länk

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
haha vilka stekare!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Med 1.18 är man inte överförfriskad, man är bara på G. Svenljunga är dessutom på landet så va fan, klart man ska ta gräsklipparen till puben, en kanonidé. Låter som något jag skulle kunna göra :-)
na
630
navi
BMW325xi -06
Ja, och de får ju fortsätta att köra gräsklippare under tiden de är av med körkortet. :-)
Jag har ju asfalt runt, så långt ögat kan se men man kan ju investera i en åkbar för framtiden. Man blir väl dement vad det lider så då ryker lappen i vilket fall....

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Hehe, vilka lirare.

Det kanske blir fler gräsklippare i trafiken: Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Åkgräsklippare betecknas som motordrivet fordon och naturligtvis åker lappen om man kör en dylik...oavsett om det är på gräsmatten eller i trafiken!? man kör den berusad..

Vilka gossar...

Mvh Janne.
E2
50
E28Danne
325ik -89
Törsten har ingen lag, enligt vissa....hehe

Motorer e precis som groggar
En sexa e bättre än en fyra
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hur intelligent är det med åkgräsklippare när man kan be en kvinna klippa gräset med en exklusiv handjagare så hon får lite motion? Både miljövänligt och trevligt med kvinnor som vårdar naturen och sin egen trädgråd.......
Öl köper man givetvis på systembolaget och sätter kodlås på ölkylen:)
Mvh
Asken
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Hade BÅDA 1.18 promille? Hur stor är sannolikheten att de var exakt lite berusade? Jag misstänker fel på mätutrustningen..
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Varför har dom satt ölhållare på min åkgräsklippare om man inte får dricka när man klipper gräset?

;)

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Ja, som så många gånger förr är ju Amerika ett föregångsland även inom detta område.

Länk

Haha!
ox
9
oxfordgreen
523i -97 SÅLD
525i Touring -01
Länk
Haha, ännu bättre.
Vilket drag...
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Finns ju roligare saker än att öla på klipparen,grannen o jag brukar ha race på våra gräsmattor.Jag vinner för han åker stiga o jag husky,går riktigt bra att åka på bakhjulen med min:)
Sen kan man dricka öl i hängmattan.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
mera gräsklippare och rattfylla...

Länk

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

En gång i tiden brukade jag och dåvarande grannen som hade ridskola, ta varsin häst och gallopera till Golfkrogen några kilometer bort. Hur räknas det? Hästfylla? Inte motordrivet men väl 1 hk.

Blev lite rörigt en gång, hästarna slet sig och gjorde grova hovmärken på några puttgreener. Minns inte vad det kostade per hovnedslag, men jag kan garantera att ingen här druckit dyrare öl :-)

Vi snackar riktiga landet här, enskild väg, återvändsgränd, 1 bil per dygn brukade passera. Faktiskt så hände det att vi lät white trashtalangerna flöda fritt och tog pickisen till krogen. Obra, men just då en väldigt god idé. Hade i princip kunnat köra tröskan eller traktorn, V75 och miljonerna skulle välkomnas på lokal med malt. Kosta vad det kosta ville. Och obs, vi är vanliga gamla svenssonsfarbröder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.