AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.429

Byte av överrullningsbågar

Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
jag provade att ta bort en av originalbågarna för ev. byte då jag gärna vill ha de rostfria blanka

Jag lossade de plastluckor varvid jag kom åt skruvarna på bågen och lossade en på korta benet och två på det längre, därefter kunde jag lyfta hela bågen 3-4 cm men sedan var det stopp.
Går det att ta bort bågen såhär eller finns något mer som tar stopp? är det bågens avsmalning i fästet som tar i där bågen blir grövre igen? eller måste hela fästet tas bort vid det långa benet?
mvh Uffe/bildock
Det finns 4 st skruv som håller bågarna 2st på korta benet 2st på den långa. Lossa på alla så ska det gå att lyfta bort dem utan problem.

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Bildok: Jag har bara 3 skruvar på varje båge såsom du beskriver det. Har även gjort precis som dig och mina bågar kunde jag lyfta ut utan problem när jag bytte till rostfria bågar. Har du skruvat ur bultarna helt eller kan det vara kanten på en bult som tar emot?

Lycka till!

/Pane
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Tips!?
Länk
Snubben eldade bort plasten från sina rullbågar, något för den händiga/ekonomiska kanske.

Riwa
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Inte så illa om man bortser från vad han i övrigt hittat på
Länk

Riwa
Visa användare
886
bildock
jag bugar och tackar för edra svar, skruvarna var borttagna men då är förmodligen bara såren kvar i bågen där skruven gått in, så då är det bara att lirka ur dom, tackar iallafall
mvh Uffe/bildock
Visa användare
886
bildock
Riwa
tackar för dina länkar, eldar upp........ trodde han satte eld på bilen på något sätt, men den idén var inte alls dum, jag uppskattar faktiskt när folk har lite egna idéer och i det fallet blev det ju riktigt bra, de köpta bågarna ger kanske ett lite maffigare intryck då de förmodligen är lite grövre, men bra blev det
mvh Uffe/bildock
Z3
22
Z32,8
BMW Z3 Roadster 2,8 97:a
Monterar 60 mm Rostfria störtbågar!

Ser grymt ut, har även svetsat på rostfria bultar som skall fungera som infästning för plexiruta bakom.

Men har problem med passformen, de yttre 60 mm rören är inte vinkelrätta mot höljet ovanför bältesinfästningen.

Funderar på att kapa av en bit, hur är eran passform?
//thomas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.