|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Har nu köpt mig en 320 dAT -06 i Tyskland, som skulle vara kul att kolla hur mycket ni tror man får betalt för, på den svenska marknaden. Utrustad med automat, sportstolar, klimator, CD, halvskinn, stolvärme, multiratt, farthållare, 16" alu, gråmetallic, osv. Jag har inte den exakta utrustningslistan ännu. 12500 mil av en ägare, full bok, köpt på BMW i Frankfurt. Någon som har en idé? Själv är jag lite kluven, vet inte riktigt vad de egentligen säljs för. Mvh Johan |
ojdå, det var inte många svar. Jag fick utrustningslistan, och den hade även sportläderratt, partikelfilter, ytterspegelpaket, rails, dimljus, alulister, bluetooth-förberedelse samt något som heter "basic package". Jag vet att den har det vanliga, som DTC, klimator osv men är osäker på hur tyskarna specar sina bilar. Tacksam för svar! Mvh Johan |
|
Jag uppskattar värdet till 180-185.000 Specen känns helt ok och den mesta viktiga utrustningen verkar finnas med, men miltalet kan säkert avskräcka vid en senare försäljning. Dock upplever jag dieslarna som mer "miltåliga" värdemässigt än bensinare. Jag håller själv på och säljer min 318d Länk men det går segt, jag tror dock inte de hänger på bilen, utan mer på rådande omständigheter med räntor, börsnedgångar och allmän oro, vi får se hur de slutar BMW CS #5139 |
|
Sorry, jag såg precis att jag hade missat att den är utrustad med radio-navi, men det kanske spelar mindre roll för annonspriset. Hmm, 180' är rätt på Bilprisers värdering, men samtidigt verkar det inte finnas någon till salu under 200-ingen? Nu är väl det väl mycket för en 12000-milare, men ändå. Låter ju illavarslande att du inte har några spekulanter, för din borde väl stå en bit lägre än min, eller? Förresten, jag såg precis att M-Bilar (BMW i Västerås) har en kopia för runt 225', utan automatlåda och navi men annars väldigt lik. Så nu vet jag att min har komfort- och advantagepaket. Mvh Johan |
|
Ok, din är helt klart bra utrustad då, så jag justerar upp mitt uppskattade värde till runt 185-190.000 kr, men jag tror miltalet har större betydelse än utrustningen. Min har bara gått 5000 mil, är sv-såld uttagen för ganska exakt 2 år sedan, har kvarvarande fri service och vagnskadegaranti, men har inte mkt utrustning, bland annat saknar den farthållare, vilket är ett minus. I övrigt har jag inte fått uppfattning att de spekulanter som ringt inte varit speciellt intreserade av utrustningen, utan mer hakat upp sig på 5000 mil, även om det i mina ögon inte är speciellt mkt med 2500 mil per år. Fast på den punkten kan det vara lite olika, 320d är oftast betydligt bättre utrustade, medan de flesta 318d är ganska snikade. Jag var nära att släppa min för 183.000 i veckan när jag hade en spekulant som var och tittade och provade den, men det gick i stöpet när köparen inte fick fram de sista pengarna. BMW CS #5139 |
|
|
J.L: Farthållare går att eftermontera till de 4-cyl E90 modellerna :) Länk |
|
Hej! Jag aktualiserar den här tråden eftersom jag ska försöka sälja bilen inom kort. Så vad tror ni är ett realistiskt annonspris? Jag skulle vilja prova med 195', eftersom den är rätt välutrustad och i mkt fint skick. Eller kommer det inte att ringa en käft då? Mvh Johan |
|
Jag skulle inte ens bemöda mig att ringa på en importerad bil med de milen (nu troligtvis ännu fler mil körda) och den utrustningen för 195000, tyvärr. Har kollat på ett tjugotal bilar (alla e90/e91) senaste månaden och mitt intryck är att många försöker tjäna en liten extra hacka nu innan ekonomin brakar. Värt att notera att alla dessa bilar fortfarande finns till salu. |
|
|
Annonspris 189', slutpris runt 180' /Rickard |
|
|
Jag tror också de kommer blir tufft med 195.000 Köparna av E90 dieslar tror jag mer prioriterar sv-såld, kvarvarande garantier och låga mil högre än mycket utrustning, så jag gisar du att du kommer få mellan 180-185.000 BMW CS #5139 |
|
| Bensinare med halva miltalet verkar gå för ca 180' privat | |
Hmm, det finns typ 130 st 320 bensin och diesel touring -06 eller nyare till salu på blocket, och 4 (FYRA) st ligger under 195 lappar. Lite intressant att ni tror min blir billigare än den billigaste snikutrustade bilen på blocket.... Den absolut billigaste 320 dT med automatlåda ligger på 205 hos en no-name importfirma i Örebro, och den har knappt klimator. Men visst, ni kan mycket väl ha rätt på den här marknaden, men det känns fel att annonsera ut den billigast på blocket när den är fräsch och välutrustad. Vi får se vad jag kommer fram till, först ska den tvättas och fotograferas. Mvh Johan |
|
195 som annonspris borde iaf ge några samtal/mail? Mvh /Robban |
|
|
Ta ut ett högt pris, Johan. Du har en toppen bil, med bra historik och en väldigt fin utrustning. Jag hade prioterat utr, historik och skick innan milen. Så om jag stod i valet och kvalet mellan en 320dAT med bra utr, och en 320dAT snik utr, i samma skick och samma pris hade jag valt den välutrustade, även om den gått 4-5000 mil längre. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
Då är den såld, efter 5 veckors annonsering. Det lustiga är att det har ringt och mailat hela tiden, säkert 20 pers, förvånansvärt många som verkade seriösa men ingen har hostat upp pengarna förrän idag! Priset var det inget fel på, jag fick pruta någon tusing på utsatt pris men då var det å andra sidan en snabb och strulfri affär. Mvh Johan |
|
Här har vi en tråd om vad en begagnad bil kan vara värd och nu när den är såld borde det väl då vara på sin plats att skriva ut försäljningspriset?! Mvh Johan |
|
|
3 år gammal bil med 12000mil på mätaren.. Får man ut 40% av nybilspriset så ska man vara JÄTTE glad... Låt höra! vad fick du ? Och vad gav du ? Du köpte den enbart för att tjäna pengar förstod jag det som. |
|
Hej! Den var tänkt till min fru, men blev för trång med kombivagnen. Fanns inga svensksålda med automatlåda för vettiga pengar och därför blev det import. Hennes bil brukar vi behålla ett år, därav min värdefråga, man vill ju inte förlora alltför mycket.... Tyvärr behåller jag priserna för mig själv, men den var annonserad för 195' och jag behövde bara pruta någon tusing på priset. Trots avsaknaden av vinterdäck! Så 195' var den absolut värd. Mvh Johan |
Den hade förresten gått 12862 mil vid försäljningen. Mvh Johan |
| Kul att det går att sälja bil fortfarande! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.