|
|
|
|---|---|
|
Jag blir så trött på att man inte kan lita på folk längre! Jag satte in en köpesannons här på autopower och ville köpa M3 fälgar 19". I förrgår ringde det en kille som sa sig heta Claes Andersson och som då hade precis sånna fälgar som jag letade efter, dom skulle vara i bra skick med ca 6mm kvar på däcken, nåt stenskott på dem etc till bra pris. Han sa att han ville ha en lite handpenning på dem så han inte skulle bli blåst som han hade blivit så många gånger för att folk inte kom på avtalad tid. Jag fick hans mobiltel nummer, hemnummer, adress och ett kontonummer i Swedbank som jag skulle föra över 1000:- till som handpenning. Jag kollade hemnumret på Eniro och det stämde med det han sa, jag provade aldrig att ringa på hemnumret. Å då förde jag över 1000:-. Sagt å gjort igår skulle vi ses i Motala på Shellmacken kl 19:00 för att lämna fälgarna och resterande betalning, jag pratade med honom innan jag åkte från Örebro och sa att jag skulle bli en halvtimme sen, -inga problem svarade han. Var där till klockan 19:30 men ingen Claes så lång ögat nådde. Provade att ringa på mobilen ett par gånger utan resultat, provade hemnumret men det var avstängt!! Skickade SMS till slut och frågade var han va, då fick jag till svar att han fick jobba över och skulle komma kl 23:00 !! Då vred jag om nyckeln å åkte hem.. Jag ska polisanmäla honom för detta. Idag ringde det en kille från Swedbank å frågade om jag har blivit blåst, jag är tydligen inte den enda som satt in pengar på detta Swedbankkonto med kontoinnehavare som har skyddad identitet. Han livnär sig förmodligen på att ringa på div köpesannonser och säga att han har det som önskas. Killen var påläst och verkade seriös och trevlig och snackade tex om att det var en annan offset på bakfälgarna m.m Tröttsamt 4 timmar 20 mil och 1000:- åt helv*** . Jag ville bara skriva detta, kanske hjälper det nån att inte bli lurad. Daniel | |
| Fy fan vad surt! jobbigt det måste kännas att han ändå svarade när du ringde precis innan du skulle åka... + 20 mil åt helvete helt i onödan. | |
| Jag lider med dig! Hoppas banken hjälper dig med att få tillbaks dina 1000kr åtminstone! | |
BMW 528 |
Himla bra att du beskriver förfarandet. Det gäller att man ligger ett steg för dessa med att kontrollera och kontrollera igen och ytterliggare en gång till. Mvh /// Leif / e28klassiker.se |
|
Använd detta vid affärer med okända: Länk Ett annat tips är att använda Bussgods om man inte bor i närheten av säljaren, kostar en bråkdel av bensinpengarna det kostar att åka och hämta tex däck o fälgar. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Tyvärr så är jag en person som alltid ifrågasätter allt som har med affärer att göra. Jag har en lång checklista och bra förnuft som passerar mina hjärnceller innan jag tar ett beslut. Aldrig skall man föra in pengar i förskott till en privatperson, o passar det inte så gör ingen affär. Skojare finns det i massor på blocket och på alla andra annonssajter. Jag antar du får tillbaka de 1000kr i alla fall från banken. Synd att du fick åka 20mil och att du blev kränkt. |
|
|
Tack för medlidandet och tipset om internetgirot. Jag brukar vara väldigt försiktig med att föra över pengar, men killen kändes så seriös och påläst om det han skulle sälja. Jag är bilhandlare och gör affärer dagligen men vad hjälper det. Man lär sig av sina misstag. Nu ska jag faxa polisanälan till banken så får vi se om pengarna kommer tillbaka. Om jag skulle få tillbaka pengarna så sa polistjejen som jag pratade med att jag skulle köpa mig en trisslott :) , verkar ju lovande.... Tur det inte va mer pengar... Daniel |
|
| Sjukt tråkigt, kastering med slö osthyvel är nog det enda som hjälper på sådant folk : / | |
| Har också blivit blåst av en snubbe, som jag kom i kontakt med här på autopower. Tyvärr verkar det som att varken polisen eller banken kan/vill göra något åt det hela. Är lite osäker på om man får namnge personer här, men om det e ok(?), så gör jag gärna det för att se om det är fler som blivit blåsta av honom... | |
|
Har sett en del namnge personer genom att byta ut vissa bokstäver mot bokstaven X, vet inte vad folk har fått det ifrån men har sett det vid ett flertal tillfällen, exempelvis om någon heter Namn Namnsson så skriver du NXmn NXmnssXn. Kanske en idé. ___________ Act as if! |
|
| Ok, killen som blåste mej heter XndeXs HöXbeXg, från Sthlm. Någon annan som råkat ut för honom? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.