|
|
|
|---|---|
|
Hittade bra originalprodukter hos BMW. Finns på hyllan på centrallagret! Inte alla vet att dessa finns. Inte ens BMW verkar känna till detta alltid. De blev mycket glada för tippset lokalt här hemma hos mig och tog hem dem för eget bruk. Det finns original bättringsfärg till fälgarna som är mycket bra. Till silverfälgarna (Färgen på de vanliga alu-fälgarna) finns det färg med koden 144 Lackstiftet har nummer 51-91-0-413-305, sprayfärg har nummer 51-91-1-900-344. Till Chrom-shadow (M-fälgarna) är färgkoden A56 och det finns iallafall lackstift till dessa. Nummer 51-91-0-395-247 | |
| Du råkar inte ha några bilder efter att du har använt färgen? Det skulle vara bra att se hur det ser ut "i verkligheten" - så bra det nu går att se på bilden. | |
|
Har tyvärr inga foton. Men likheten i färg är precis så bra som vilken original bättringslack som helst till BMW. Dvs kanon! |
|
| jag frågade efter detta på jacobssons i jkpg. men de visste ingenting. inte förvånad även om reservdelssidan är ljusår vettigare än säljsidan. | |
|
Hittade reservdelsnumret till BBS CH fälgarna om någon behöver det: 8301006 brilliant-silver Kan beställas genom OCL/Brorsson återförsäljare som kan sökas här:Länk Men det är inte billigt :/ en 0,5 litersburk kostar 368.- + moms/förpackning + ev. frakt.. |
|
|
Länk Här är listan med samtliga färgoder för BMW:s fälgprogram. Tagen ut ETK:n. Har letat länge efter denna utan att hitta fram till den igen, men nu lyckades jag! "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Tackar, hur vet man vilken färg ens specifika BMW-fälg har då? Står färgkoden på fälgen? Är själv intresserad av att veta färgkoden till style 350 & style 89 |
|
|
89 är felgensilber 144 350 tror jag är samma men kan kanske också vara Brilliant A56. Denna fälgen borde finnas med i sensate fälgkatalogen från BMW och där borde stå om det är Brilliant met isf. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Tack Fredde! Fälgkatalogerna hittas endast hos BMW ÅF eller? |
|
|
Japp! "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.