AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
912

H&R ställbart chassi både fram och bak?

Hey!

Funderar på att beställa hem ett ställbart chassi (coilovers) till min m coupé men det jag undrar är om det är möjligt att sänka MER än 30 mm bak - jag har nämligen fått lite olika uppgifter; En tillverkare säger att maxsänkning bak är 30 mm, en annan 60 mm... Fram är dock lugnt, skall vara 30-60 mm oavsett, vill dock försäkra mig om att det går att sänka mer än 30 mm bak till z3 m coupé... Någon snäll själ som vill hjälpa mig!? =)

Tack på förhand!

//Anton
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Nu har jag E36 och det kan vara olika. Bak kan jag inte sänka mycket som fram. 30 mm verkar rimligt bak. Om man vill längre ner får man byta fjäder.

Ett tips bara. Om du kommer att köra R däck så bör du sikta på club sport kitet. Jag har hört att folk som köpt gatpaketet önskar fastare dämpare.

PeO.
Tack PeO, för ditt svar! Det bidde ett KW steg 1 istället - det kanske inte är riktigt lika goa grejor som H&R men ska inte, vad jag har hört, vara ngt skit i var fall... =P

Ang. däck så kommer jag inte köra på bana eller nyttja r-däck varför enbart ställning i höjd är tillräckligt för mig men tack för tipset!

//Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.