AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
35.758

Funderar på köp av begagnad 335

Sida 2 av 2
Resonerar på samma sätt, det är nu man ska köpa 335 innan soppan blir ännu dyrare. Dom lär ju iof rasa i värde när literpriset stiger ett par kr till.
Maud vill ju höja skatten för alla bilar utom miljöbilar så framtiden ser inte ljus ut för prestandabilar. Man får snika sig med en ny 320 om några år...
pe
771
pea
BMW M3 E92
Länk

Satt och kollade vad 335 ligger på begagnad i europa och kom över den här firman i England, 30000 euro låter billigt och de är vänsterstyrda.
Har någon nån erfarenhet?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Lite mysko är det att alla är reggade 01/2007, tjänstebilar?

Mvh
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
pea

Det måste tillkomma skatt eller andra avgifter. 540.000:- för en BMW M6 med 2600 mil på mätarn! Ge mig en!

///Danne

BMW 335CiM -08
Porsche 996 -02
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Man får lägga till den svenska momsen på 25%. De säljs skattefria.

///Danne

BMW 335CiM -08
Porsche 996 -02
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
FAKE! Bilderna är stulna från USA (orange blinkers fram på E90 bara som exempel, säljs bara i USA)

Testa att maila dem och du kommer få ett standardsvar att du ska föra över pengar som förskott för försäkring, frakt eller liknande. Någon bil kommer du aldrig få eftersom de inte finns. Denna typ av blåsning finns beskrivet tiotals gånger här på forumet.

Eftersom jultomten inte är bilhandlare så använd devisen "om det låter för bra för att vara sant så är det inte det" så slipper du bli blåst.

//Lövet
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Nja, efter att ha tittat runt lite mer så är jag inte 100% säker längre. Säkert är dock att alla bilder är tagna i USA och att flertalet uppgifter inte stämmer. Bland annat är alla bilar reggade i januari och flertalet tekniska uppgifter stämmer inte heller.

//Lövet
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
andreas_lofgren

Länk

Jag är inte så säker på det! Jag tror faktiskt du har fel. Men att det tillkommer fler avgifter är jag inte tveksam på.

///Danne

BMW 335CiM -08
Porsche 996 -02
pe
771
pea
BMW M3 E92
Om det är ett fake har de lagt ner massor av tid på hemsidan, och de skriver att momsen är avdragsgill vid export utanför Eu.
Jag skickar ett mail om en export till Sverige och kollar vad jag kan få för svar.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
=)

///Danne

BMW 335CiM -08
Porsche 996 -02
Kan man komma in i wimlet med en anna fråga ? funderar just nu på att köpa en beg 325 e90 05/06 me 12000 mil på mätaren, Fågor e de kam kedja på dessa ? hur fungerar däctryckskontrollen var nått larm i panelen vid provkörningen ?

M.v.h. Niklas
Det är kamkedja.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag fick svar från företaget i England, där jag frågade om det var några extrakostnader vid export till sverige, jag fick det här svaret.

Many thanks for your enquiry.

In answer to your questions; yes, the car will be registered in the UK and includes full UK registration, Certificate of Conformity and includes VAT @ 17.5%. There are no additional costs.

We have had several previous customers who have exported to Sweden, so this won't be a problem.

If you have any further questions then please feel free to call or email me on either +44 115 824 0082 EX 002, fax +44 115 9509 795 or via email at david@lhdcarcompany.com

Kind regards

David Loach
LHD CAR COMPANY
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hmm, tillkommer moms i Sverige? UK är ju inte med i EU...

Mvh
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
UK är i allra högsta grad med i EU, däremot är de inte med i EMU men det är en annan fråga.

I och med att de skriver att bilarna är skattade och klara så blir jag mycket tveksam till seriositeten igen. Är det verkligen någon som tror att du får en Porsche 997 Carrera -07 inklusive alla skatter och moms för 450.000kr när resten av världen tar runt 550.000-600.000kr för dem? Varför skulle någon syssla med välgörenhet?

Jag är fortfarande skeptisk. Att de snickrat ihop en websida bevisar egentligen ingenting, de har inte tagit några bilder själva på bilarna. Det som talar för att bilarna skulle kunna vara ärliga är att vissa priser åtminstone ligger i närheten av marknadspris. Är det en uppenbar fake så brukar priserna vara på tok för låga. En annan sak som tyder på fake är att temat "jättebilliga vänsterstyrda bilar i England" uppmärksammats flera gånger förut och samtliga dessa har varit fake.

//Lövet
pe
771
pea
BMW M3 E92
Vad som talar för att det är riktigt är att de antagligen tar bilarna från USA, priset ligger något högre än vad motsvarande bil kostar inklusive importavgifter i Sverige och de har bara 17,5% moms, så det borde finnas en mariginal för företaget att tjäna en slant på varje bil.

Om nån skall köpa en bil snart , skicka en förfrågan om en bil levererad till Sverige.
Be säljaren gå ut och ta någar bilder på bilen du är intresserad av. Jag gissar att bilen fortfarande finns i Usa.

Länk
Be om referenser. Ifall han säger sig ha sålt till SE, kanske han kan få en köpare att intyga att allt är ok. Priserna är inte omöjliga, möjlitvis endast (ännu) lägre i JP och kanske Dubai.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Det vore ju oerhört intressant att följa upp detta spår, någon som hört sig för nåt mer?
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Ngn frågade om 335d tidigare i tråden..

Jag har haft en 335d M-sport touring...MYCKET trevlig bil, den går så in i baljan (som man sa förr :)
Ja, den har lite knatter men det glömmer man så fort man börjar gasa..
Inget att fundera på, om man kommit så långt i köpprocessen !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.