AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
556

Knarrande larmsignal ca 5ggr när jag öppnade dörren(förardörren),vad larmade ?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Stängde av motorn,öppnade sedan som brukligt förardörren ;)...då "tjöt" det 5ggr,dvs en larmsignal som "pep till" ca 5ggr,sedan slutade det...Vete tusan vad det var bilen larmade för...
Någon?

Gäller min 523 E39....Har aldrig hänt något liknande förut..

Mvh Janne.
Om man lämnar lyseknappen i läge I (parkeringsljus) och öppnar dörren så hörs detta larmet.

FP
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmmm....jag gjorde ju ingenting med någon lampknapp, utan det var inställt till automatiskt halvljus som det alltid är...möjligen att jag kom åt något med någon "yvig gest" vid urstigandet,men det har jag ingen känsla av att jag gjorde :/

Jaja...får se om det kommer igen.

Mvh Janne.
Ingen larmknapp eller så. Detta är en normal funktion för att tala om att man lämnar bilen med p-ljuset på.
Skall inte låta när man har ljusreglaget i till/autoläget men jag tror jag hört nåt liknande nån enstaka gång. Möjligen när man lyckas öppna dörren precis samtidigt som man vrider av/tar ut nyckeln osv.

FP
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo...vet ju att det inte är någon larmknapp jag kom åt...skrev ju faktiskt "LAMPknapp" ;)

Tack för svaret folke,det sista scenariot du skrev kan nog vara det som hände för mig(eller iaf det som låter som mest sannolikt).
Har inte hänt igen heller..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.