|
|
|
|---|---|
|
Har en Bmw 118D med 18"40/225or. Har sänkt den 60/40 när man har mer folk/vikt i den söker den spår inte framtill utan bak! så kommer man och kör känns det precis som att den ska släppa! prövade slänga på original 205orna på roadtrippen på 140mil då regnade det en del och hade massa saker med sig. samma sak! känns riktigt äckligt! pga sänkningen? någon som har upplevet samma sak? botemedel? Länk | |
|
Snygg bil! Jag hade liknande problem med min 330ci, då var det för att jag hade olika däckfabrikat fram och bak, och därigenom naturligtvis också olika slitna däckpar... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| mina däck har rullat 400-500 mil så nya! | |
|
Nu har jag ingen 1:a, men på alla bilar är det väldigt viktigt att man ökar trycket i däcken när man har mycket last. Kolla vad du har för lufttryck, och kolla sen i instruktionsboken vad som gäller för just din däckdimension (eller om det inte finns för så breda däck, testa med 0,5 högre tryck än du har nu). Jag förutsätter att du har gjort en hjulinställning efter sänkningen, eftersom felaktiga hjulvinklar självklart påverkar väghållningen. == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
| Självklart hjul inställning. har inte kikat dock exakt på trycket men har rejält. känns bara himla skumt om man sätter 1 person till i baksätet och det märks då..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.