|
|
|
|---|---|
|
Har ett akut problem med en båttrailer med båt på som måste ner till danmark omgående. Hittar inget vettigt när jag söker på nätet. Erfarenheter, regler, tips mottages tacksamt. -Phil | |
|
Gäller alltså ett oreggat trettiosläp med triangel. Tips om var relevant info finns vore inte dumt heller. -Phil |
|
|
Här kanske du kan hitta något: Länk Länk Länk Länk Länk ...och jag tror det heter påhænger eller påhængsvogn...eller möjligtvis trailer...men jag tror de två första orden används mest... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Tackar Joakim!!! nu är det ju tyvärr så att min danska näst intill obefintlig. Är någon av termerna för släp du skriver en direkt översättning av 30-släp/LGF-släp/efterfordon? Finns det släp som funkar som de vi har i sverige dvs med en triangel osv? Sökte på de sökorden du angav, fick fram en massa. Har mkt svårt att solla och se relevant info kring just det jag söker :-( -Phil |
|
|
Varsågod! Vad är det egentligen du undrar..om du överhuvudtaget får köra med 30-släp i Danmark? Det är alltså släp med triangeln baktill, och som du drar med personbil i max 30 km/h? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jag har letat lite till, och nu verkar det som om det också kan heta "anhænger"... Jag hittade detta: Länk Men det säger ju bara hur fort du får köra med släp, inte om man får köra med 30/LGF-släp... Om jag får tid ska jag höra efter på jobbet i morgon... :) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Japp det är det jag undrar. Jag behöver alltså köra över ett svenskt trettiosläp med lgf skylt i till / in i danmark. Får jag detta eller kommer densk Politi att halshugga oss direkt? -Phil |
|
|
OK tackar Precis som d säger nämns inte trettio alls, vilket inte bådar gott! Skulle behöra köra tidigt imorgon på ett eller annat sätt. Kanske någon annan som sitter inne med lite info? Käns som jag inte borde vara den första som tänkt dra över båten?! -Phil |
|
| Ring den danska polisen och fråga (på engelska:) | |
|
Jag har försökt hitta lite till dig på olika danska sidor (FDM) men hittar inte något om 30-släp. Jag har inte sett det i DK, utan alla släp är reggade, vissa bromsade och andra obromsade. Du får med stor sannolikhet INTE köra ett oreggat släp i Danmark, om jag känner den danska byråkratin rätt när det gäller trafik :/ Hälsningar från Köpenhamn/Danmark :) |
|
|
Update: Det är INTE tillåtet! Har precis fått det svaret från ett båtforum i DK, där ämnet hade tagits upp. /Simon |
|
|
OK, TACK ALLA SOM LAGT TID PÅ DETTA !!!!! Nu vet jag i alla fall. Måste lösa det på ngt annat sätt då. Stort tack till alla. -Phil |
|
|
vart i danmark ska den? Ska snart ner med biltransport. |
|
|
Se där...du fick iaf ett svar... Jag frågae här på jobbet, och mycket riktigt: ingen kände till släp som bara fick framföras i 30 km/h... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Problemet löst, tack för erbjudantet imix. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.