|
|
|
|---|---|
|
Har nå'n en uppfattning om komfort, fjädring, ljudvolym i en E46 clubsport så delge gärna er åsikt! Speciellt intressant med jämförelse mot ev. annan BMW-modell ni kört. Byter från M3 E36 till 330 E46, och det är en coupe jag tänkt mig, och helst med chassi enl. M-TECH II, men ev. kan clubsport tänkas. M3'an var finfin på bra landsväg men klart stötig på dåliga stadsgator. Ljudmässigt lite störande vindbrus men helt schysst med det rel. höga motorljudet. Planerad 330 får gärna vara lite mjukare vid stadskörning. Vad tror ni om man skulle göra en relativ jämförelse M3 E36 vs 330 E46? Och hur stor skillnad på 330 E46 mellan standard / M-TECH II / Clubsport? /Danne | |
|
Det var länge sen jag körde en M3 E36, men om jag minns rätt så var den betydligt mer spårkänslig och styv. Mer go-cart känsla än min 330 E46 med M-tech II. Så 330:n är enligt mig betydligt mindre stötig än en M3 E36. När det gäller de olika varianterna av 330 så kan jag bara jämföra en standard och min m-tech, har inte testat clubsporten. Standard är enligt mig alldeles för mjuk och gungig, även M-utrustade 330:n som jag äger nu kan jag tycka är för mjuk i dämpningen. Men allt är ju relativt, beror på vilken bil man jämför mot. Så när det gäller Clubsporten så får nån annan skriva lite :). |
|
|
Tackar så långt! =) Jo utan att ha kört E46 kan jag gissa att den är aningens tyngre, mer komfortabel, och kanske mer ljddämpad. Som du säger, allt är relativt. M-tech II får det iaf bli, ser så mycket bättre ut exteriört dessutom :) Lurar på ifall även clubsport känns ok, då jag kört M3 E36, samtidigt lite tveksam sedan jag hittade en artikel från tidningen evo där den fick kritik för stötigare fjädring som ändå inte gav nå't extra i väghållning. Fler får slänga in nå'ra rader med högst subjektiva åsikter vettja! :) |
|
|
Har kört/åkt alla 3 chassi Så här bedömmer jag stötigheten på bilarna skala 1-10, där 1 är standardbil och 10 är formel 1 sport: 3 m-sport: 5 clubsport: 8 Har själv sportchassi och gillar du att köra övedrivet fort på bana eller leka dåre på allmänn väg. Välj ett styvare alternativ. Dock så tycker jag att till och med min är på gränsen för stötig för dalarnas uteslutande gropiga vägar! Snabba filbyten laglig motorvägshastighet genomförs utan att bilen kränger nämnvärt. Har ännu aldrig blivit frånkörd i någon rondell heller! Men är nog mest tack vare 255or bak och pigga pollar under huven. För visst kränger det när man pressar bilen! M-sportchassit tror jag ändå är den mest lagoma för den aktiva föraren om man kan stå ut med att det blir lite extra stötigt. Clubsporten skulle jag inte ens fundera på. Höll på att skaka sönder när jag provåkte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.