|
|
|
|---|---|
| Hej besiktigade bilen idag och det gick inte så bra, fast det var ej oväntat. Dämparna fram var helt slut, och nu är det så här att jag har sänkningsfjädrar och undrar ifall man kan köpa originaldämpare och ha kvar de gamla fjädrarna utan att det blir helt knas sen? Mvh | |
| det borde man ju kunna med tanke på att det säljs sänkningssatser i form av endast fjädrar (kortare än original) | |
|
Det kan du göra men tänk på att dämparna kommer att slitas fortare än vad de borde. Hur fortare kan ingen dock säga. Karl F. |
|
|
Varför inte passa på att montera dämpare som är till för kortare fjädrar? Men visst går det bra att montera orginaldämpare,men då blir det som föregånde talare nämner,att dom slits fortare...hur mycket fortare beror ju på hur mycket sänkt den är. Är nog mycket av den anldningen dina dämpare är helt slut! |
|
| Okey ,tack för svaren. Jag kollade på original dämpare för att de var mkt billigare och tänkte inte ha kvar bilen så länge till, är det nån som vet nåt ställe där de har billiga dämpare som är till för sänkfjädrar förresten, då kanske jag kan överväga att köpa sånna istället ifall det inte är allt för stor prisskillnad? | |
|
Hej! Jag kan antagligen ordna dämpare till dig till bra pris. Kontakta mig via mail vid intresse. mvh Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.