AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.889

H&R ställbart chassi?

Sida 1 av 2
Hej!

Har en liten fråga, det är så att jag nyss beställt coilovers från KW till min M coupé men nu har jag fått information om att H&R även har till ställbart chassi till M coupé - någon som kan bekräfta detta? Det jag hittills har hittat från H&R är ställbart 30-60 fram och max 30 mm bak - men jag skulle vilja ha i var fall minst 40 mm bak...

Jag har fortfarande tid på mig att ångra mitt val av KW steg 1 då de inte hade de i lager - känns som H&R är snäppet vassare men vad vet jag..? Alltså; Finns det H&R coilovers med möjlighet att justera MER än 30 mm bak!?

Tack på förhand!

Mvh Anton
Ingen som vet..? Snälla...
Or
35
Ortovox
Z4 Coupe 3.0si -07
Hejsan
Jag vet tyvärr inte hur det är till Z3an men jag har själv precis beställt KW V3 till min Z4 efter att ha läst/kollat runt en hel del och även snackat med en ägare till en Z4 med KW V2. Han va riktigt nöjd och den bilen hade han 420hk i :) .

Sen fanns det mest info på nätet där BMW (Z4) ägare köpt KW och det va oftast personer som va fokuserade mer på att verkligen få bättre väghållning och inte bara sänka bilen för utseendet.
Så det kändes som det bästa och säkraste valet till BMW (Z4) va KW framför H&R, Tein, Bilstein och sen lite andra billigare märken.

MV Jonas
Låter bra, Jonas! Beställde KW v2 till min - det kommer nog bli bra. H&R ville ha 15500 för sina coilovers medan KW låg på cirka 11 tkr... Kollade lite på nätet jag också och det är en hel del z3-ägare som kör på kw och det ska tydligen hålla rätt god kvalitet.
Ma
36
Massa
BMW Z3 M-Roadster -98
Hej tvesovla
Hade samma problemmed min Z3M,men om du tar bort justeringen den bygger minst minst 20 mm.då blir den låg.
/Massa
Hej, Massa!

Ursäkta min okunskap men vad menar du med att "ta bort justeringen"? =) Har H&R fjädrar idag som sänker 30 mm runt om men vad du menar, vet jag dock inte...
Ma
36
Massa
BMW Z3 M-Roadster -98
Jag trodde du hade coilovers då är det justering på bakfjädrarna.
Haha, ok! Nu har jag inte coilovers men beställningen är gjort! Vad kör du på för ngt!?
Ma
36
Massa
BMW Z3 M-Roadster -98
Jag kör på FK
Ok, bra grejor eller? Lite billigare vet jag...
Ma
36
Massa
BMW Z3 M-Roadster -98
Jag är helt nöjd
Fint! Kanske skulle beställt det istället, men men... =)
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Tvesolva; Du kommer nog inte bli besviken på varesig H&R eller KW! =) Snowdragons zätor kör med KW v3, tycker de verkar gå väldigt bra. Själv tror jag att det blir v3 till min zäta med till nästa säsong om jag kan få ihop cup-bilen till en vettig peng :P

Låter bra, Vicco!

KW v2 anländer nästa vecka - spannend! =)
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Skriv gärna hur du tyckte att det blev när du monterat och provkört! =)

Absolut, det ska jag göra! Förhoppningsvis blir det snart!

Tänkte på en annan sak... Jag har sett en hel del m coupéer som har H&R fjädrar (30mm) och justerbara gula konis -jag tycker dock deras bilar ser lägre ut rent exteriört... Givetvis förstår jag att detta isåfall inte är anledningen till ett motiverat köp av gula koni men det skulle isåfall kunna vara en liten bonus! =)

Det jag undrar är om det gör ngn skillnad rent höjdmässigt eftersom de gula konisen är ngt kortare än originalstötdämparna... En liten fundering bara... =)
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Har jag fattat rätt att du hade H&R 30mm på din men tyckte att det var högt?
Vad står det för nummer på fjädrarna?
Det ska vara 29520-1 på M Coupé

Angående Konis så är det ju en insattsdämpare i fram.
Du sågar av ordinarie fjäderben & stoppar i dämparen.
Borde inte påverka höjden.
Sen blir väl alla fjädrar lite lägre med tiden.. =)

Mmm Coupe
Anders; mkt riktigt - jag har H&R 30 mm och givetvis är det rätt dämpare som sitter på... =)

Ang. Konis, har jag hört lite olika - vissa säger att det påverkar höjden, andra inte...

Vad har du själv för chassi? Märke, typ etc? Alltid intressant att veta vad ni andra kör på för ngt! =)
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
tvesovla - Om du är intresserad av att sälja H&R 30 mm kitet så hör av dig :D Jag kör nog på samma kit idag, men min bil har rullat ganska mycket och det börjar kännas som att det är dags för byte. Kanske ska köra med KW v3 istället, men det känns som lite overkill när jag har en dedikerad banbil.

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Tänkte om någon hade lurat på dig något till en 2,8 =))

Personligen har jag H&R fjädrar med gula konis. Mjukt i bak, hårdaste i fram.
Just nu är hon riktigt hög ca 450mm över marken, pallbockar. Ska bli justerbar bakvagn. Alla delar finns bara att plocka ner bakvagnen för att svetsa fästen..

Mmm Coupe
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
En dämpare ska inte påverka höjden, gör den det har man fel slaglängd på grejerna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.