|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bumse uppvisar en släng av inkontinens i trakten av kallstartsinjektorn. Nummer 9 på bilden (fast den sitter vriden 90 grader). Länk Jag antar att det är O-ringen som sett sina bästa dagar. Den har f.ö. utgått ur BMWs sortiment, så den måste köpas på annat håll. Det är vansinnigt trångt att komma åt att lossa den där den sitter mellan tredje och fjärde insugsröret. Dessutom är det ännu trängre mellan bultskallarna och själva injektorn och det är här det verkliga problemet ligger. Det går inte att komma åt med fasta nycklar eller hylsor. Hylsorna är för grova! Köpte en Bacho lednyckel igår som var förhållandevis tunn, men inte tillräckligt! Har nu beställt två Gedore fasta nycklar som har käftöppningen vinklad 90 grader mot normalt, få se om länken funkar: Länk Dessa kommer dock inte förrän på torsdag och jag vill ev åka mot Deutchland då! Bumse ska få fira 30000 mil där! :-) Hjälp! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk mvh Fredrik | |
| Kan du kanske göra en 'fulreparation' med t ex PL400 eller PP Chemical Metal, så du får det tätt temporärt inför jubileumsresan? | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Är du säker på att det är ventilen? Brukar oftast bara vara slangen (nr.12) som läcker, om det är bensin som rinner. Skulle o-ringen vara kass så drar ju motorn bara tjuvluft in i motorn. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Där sade du något Bert-Ola! Om det kan vara så enkelt? Men jag bytte slangen för några år sedan så den borde ändå vara fräsch. Jag ska dra åt den nedre klämman lite extra och hoppas på det bästa. Hoppas hoppas! Den läcker heller inte för jämnan. Det verkar som om det har att göra med hur han står. Tre gånger har det börjat läcka när den stått på parkeringen utanför. Dessa gånger har han stått på samma plats. Sista gången flyttade jag bilen, lät soppan dunsta och startade igen -inget läckage! Men när det läcker då rinner det! Om jag smetar dit kemisk metall eller PL400 (vad är det förresten? det låter som en gammal Lamborghini ;-). Kan jag få bort det på ett vettigt sätt sedan? Men det är en utväg i alla fall. Att kladda på värmebeständig silikon lär väl inte hjälpa? Tack för tipsen! /Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.