|
|
|
|---|---|
pg_ice |
tjenare har stött på ett problem med nya kolfiberinsuget från Köhler det är inte gjort för LMM men iom att jag kör med ett annat chipp så måste jag sätta dit LMMen på nåt sätt då den går på tok för fett nu. inloppet på insuget har en diameter på 125mm. invändiga LMM diametern på betydligt mindre. kommer ej ihåg exakt. det jag funderade på är om man skulle ta bort insatsen på LMM(det går att dra ut hela insatsen) och borra hål i insuget och trycka ner enbart insatsen. problemet då är att diametern som är runt LMMen blir större så då borde den väl känna av fel värde när luften passerar. större diameter= mindre luft som passerar LMM. frågar är om några mm hit och dit spelar nån roll det skulle vara betydligt enklare att bara trycka ner LMM insatsen istället för att bygga in hela LMM huset i insuget. några experter som har några teorier :) |
|
Större LMM ger mindre uppmätt luftmassa än vad som egentligen tas in vilket får din motor att gå magert = risk för spikningar. Dock har naturligtvis styrsystemet lambda-återkoppling vilket inom rimliga gränser kan kompensera för små avvikelser. Jag skulle aldrig röra LMM om jag var du, stor risk för att motorn börjar gå dåligt och i värsta fall kan du få totalhaveri. |
|
|
Måt M3 Lmm utvändigt 92mm invändigt 81mm. Går de inte att göra en adapter då? Har funderat på de där jag också, varför gjuter dom inte insugen med möjlighet att sätta sencorn direkt i ett hål på suget i fram med samma diameter som Lmm, kanske vore nåt för lotec att börja med. MVH Fricke |
|
|
Det finns airboxar med mindre inloppsdiameter eller en kolfiber kona till som pg_ice har. Men du ska ha hela huset kvar för att bilen ska gå ok om du inte byter sprut eller liknande. Har hört att vissa kapat upp lite för anslutningen och fyllt ut mellanrummet med byggskum med ok resultat. |
|
|
Kan vell inte behöva hella huset från Lmm om inloppsdiametern på suget har just 81mm och en längd som lmm huset på 131mm för de är ju de som givarn är gjord för just dom måten eller? rätta mig gärna om jag har fel, men om man räknar ut vad volymen blir på dom måten så är de vell just den luft volymen en M3 lmm kan mäta eller ska mäta. Men de kanske inte finns nå sug med den diametern och sträcka på just den diametern som matchar lmm huset? MVH Fricke |
|
pg_ice |
tillåter inte original LMMen högre varvtal än 8000? nån som har koll? jag har ett chip från RNB racing som ska vara OPTIMERAT för LMM jävla skitsnack haha utan lmm OCH rnb chippet så varvar den över 8000rpm med LMM och RNB chippet så lägger den av vid 8000rpm vad är det som är optimerat Pizza Rafko? Capricosan? |
|
Vilket språk du för dig med på forumet...Du får lära dig lite hyfs tycker jag! Angående Pizza så kan du vara det själv. Angående chippet så är det inte LMM som gör att den klipper vid 8000. Utan jag har sett det på en annan bil att chippet beter sig på detta sätt. Det bör det inte göra. Men visste inte att den drog vidare efter 8000 om du kopplar av LMM. Får nog fixa en annan version av chippet och skicka upp till dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.