|
|
|
|---|---|
|
Hej alla i sommarvärmen! Har på senare halvåret fått problem med kopplingen. Då jag har kopplingspedalen nedtryckt längst ned så låter det ungefär som om man stoppar in ett stålrör i ett något som roterar och ljudet följer varven. Detta händer oavsett om man har växel i eller ur. Ju högre varv desto läskigare låter det. Kopplingssats är bytt september 2006 på Motornord i Sundsvall och jag antar att urtrampningslagret ingick. Han som hjälpte mig kommer inte ihåg om han bytte det. Hur som helst slipper man oljudet om man låter bli att trycka ned kopplingen i botten men det är inte det lättaste om man vill växla snabbt vid omkörningar eller dylikt. Kan tillägga att kopplingen tar långt upp vilket den även gjorde innan kopplingsbytet. Den hackar på dragläge både med 1an eller backväxeln. Gjorde den även innan bytet. Någon som kan ha en aning om vad det är för fel? BMW Östersund tror på urtrampningslager, men det byttes ju (så vitt han kommer ihåg). Någon här på forumet som skulle vilja hjälpa mig som bor i Jämtland el. Västernorrland? Eller kankse har tips om någon billig mek. Tänkte sälja bilen inom kort och vill fixa det först. ///Foppa | |
|
Funderat och spånat lite på detta och det kanske kan vara huvudcylindern som är väck eller att nån packning är dålig? Ser inget läckage under bilen iaf. ///Foppa |
|
|
Brukar det lukta lameller runt bilen effter körning? |
|
|
Det brukar inte lukta , men jag minns nu under sommaren körde jag en sväng ett par mil i väldigt hög hastighet, försökte hänga på en polare och efteråt kände jag hur det luktade bränt men kan ju iofsig ha vart något annat. Kan tillägga att dubbelmassehjulet är väl inte helt 100 heller men det är ju "standardfel" på E36 325 enligt hörsägen, gissar på att det är därför den hackar lite på dragläget. Kopplingsats (SACHS) inkl urtrampningslager byttes hösten 2006. ///Foppa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.