|
|
|
|---|---|
|
Min Z4a 3.0 -03 rycker väldigt mycket på lågt varvtal då jag belastar den. T.ex. om jag av misstag ligger kvar på på fyrans växel runt ett gathörn och gasar på. Den är inte bara jämnt slö då utan hela bilen rycker. Förra året bytte jag en tändspole på den, kan det vara något likande som är på väg att hända? Jag ska på en 800 mil lång bilsemster nästa vecka så jag vill ha den fräsch. Det är 900 mil kvar till service, skulle ni serva innan eller efter? | |
|
Hade så på min också, och då var det en tändspole som var dålig. Om det bara var en du bytte förra året kan det mycket väl vara en av dom andra. Mvh //Peter |
|
| Hallå har hört att det kan vara diffen som är sliten men har kansek helt och hållet fel | |
|
Hörde efter med BMW Göteborg nu, de säger att det nog är kamaxelgivare eller något liknande. De tror inte att det är tändspolen, men hinner inte titta på den. Törs man ge sig ut på en 800 mil lång resa med detta? Jag har en Ford Focus också, men vem vill åka med det.. |
|
|
En idé är ju om du ska igenom Tyskland så varför inte stanna hos nån BMW verkstad där. Brukar vara mycket hjälpsamma och kunniga på märkesverkstäder. När mina föräldrar fick problem med sin stjärnprydda bil i Tyskland så tog dom in bilen på en gång och fixade den. /Calle "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.