|
|
|
|---|---|
|
hej... man har j uppdaterat ett par 5 samt 7 serier e39 o e38 genom tiderna med nyare gps saker TEX från mk1 til mk3 och mk4. och idag inhandlade jag en mk3a och jag har alltid trott att den första mk3an kom 2001 samt att den satt i bilar med 16:9 monitor. men den jag fick idag var tillverkad enligt lappen på locket juli2000!!!och då tänkte jag hur fn gick det till då fanns ju inte ens mk3!? och den är fortfarande plomberad samt attt det står mk3 vid kontakterna så.. min fråga är: om det jag hittat är en av dom första mk3orna är den likadan och snabb som en mk3a från tex 2002 i själva apparaten menar jag för jag ska ju uppdatera mjukvaran i den osv men är en mk3a alltid en mk3a oavsett uppdatering osv???? | |
|
Hej, det jag funderar på är om inte Mk3 kom med modellår 2001, BMW börjar ju tillverka varje modellår i början av September, så en bil med modellår 2001 kan vara tillverkad i September 2000. Och då kan det ju vara rimligt att navigatorn tillverkades ett par månader tidigare. Utan att veta säkert så bör ju en Mk3 alltid vara en Mk3. |
|
|
Bilar med med MK3 började tillverkas 1/9 2000 och dom navi säger så är säkert många av de ingående komponenterna tillverkade något tidigare för annars kan det ju inte ha varit många bilar som blivit tillverkade under september 2000...Fanns även en del förseriebilar som tillverkades april-augusti och även dessa hade vad jag vet 16:9 och MK3 om detta vara valt tillbehöv. Om jag inte minns fel så fanns det en på forumet som hade en 530 som var tillverkad i april 2000 och jag tror han hade 1:/9 i sin. Till E46 så kom 16:9 senare och det finns således bilar med MK3 och 4:3. ___ //Ulf |
|
|
hej ja jag har ingen aning men en mk3a är det iaf fast det juli2000 på den men nu till en helt annan sak: skulle uppdatera idag till mk3-mk4 från mk1 så jag hade köpt ´kabeln här på power börsen och fick hem den idag men då står det e39 på den och den vit kontakten hade en tok lång sladd plus att den blev över vid monteringen, sagt och gjort när allt var på plats ink den nya bm24 tmc radio modulen så funkade inte datorn den bara svalde skivan och spottade ut den efter ett tag igen plus att skärmen blev helt vit! ringde till bmw och frågade om det skiljer e39 och e38 kabeln och dom sa att det gjorde det... tesade att ta den blå kontakten från video modulen o satte den rakt in i navi istället men ingen skillnad...fattar inget har ju alltid funkat att byta från mk1 till mk3 me andra bilar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.