AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.278

Montera växelspaksknopp med belysning

ke
35
kehran
Z3M Roadster -99
Införskaffade ny m växelspaksknapp med belysning idag, som "bara" skulle dras uppåt och lirka med "trådarna" enl bmw.

Knoppen var lätt att dra upp men nu till problemet.

Hur får jag dit kablaget? Var sitter kontakten? Försökte lysa ner i damaskhålet men såg inte var och vågar så klart inte dra till i kablarna och därmed göra det värre..

Behöver jag ta bort damasken och i så fall hur? Det sitter en chromad list runt damasken men de skruvarna ser mer ut att sitta för syns skull.

Eller måste jag ta bort hela mittkonsollen för att komma åt?

Någon som kan hjälpa mig?

//Fredric

Damasken med kromlisten sitter bara isnäppt i konsolen så den är bara att lyfta upp. När jag bytte till belyst knopp så hittade jag en kabel långt bak med mostvarande kontaktstycke som sitter på knoppen men den ville inte funka, var för lågt med Volt. Så istället kopplade jag in mig på belysning för ciggtändaren då följer den även med i dimmningen av all instrumentbelysning.

//Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
Hade du inte belysning innan!? Eller hade den gått sönder?
ke
35
kehran
Z3M Roadster -99
//Calle

OK, då skall jag testa detta. Knoppen fungerar idag men var något sliten, eftersom den nu står på mrCap behandling vill man ju se till att även interiören är i toppskick.

Med andra ord så lyfter jag av chromlisten och damasken och kommer därmed åt kontaktfästet?

//fredric

I min satt det bara en standard M-knopp utan belysning från början.

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
Skumt, i min sitter det en standard M.knopp med belysning...
Kanske är skillnad på årsmodellerna. Men nu sitter det iallafall en lysande.

//Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
ke
35
kehran
Z3M Roadster -99
Då var det klart. Det var lättare än jag trodde. Damasken i sig var bara att trycka upp. Chromelisten satt kvar. Skumgummiisoleringen lyftes upp och sedan låg kabelskon lös inunder.

Blev grymt bra med nya knoppen. :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.