|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Har bytt instrumenthus för att slippa pixelbortfall och det funkar finfint! härligt... MEN, jag tog ett hus på skroten förstås och minns inte från vilken bil det kom. Därmed visar min varvräknare för lågt varv och bensinmätaren likaså. Det verkar som den kommer från en bil med annorlunda motor och den stora bensintanken, eller? Går detta att justera någon? Eller får man leva med det? |
| vild gissning...från en 750 kanske?...hade samma fenomen på en gammal e 30 en gång...tog instrument huset från en 320 till en 318...samma med varvräknaren där..mvh | |
| hej har för mej att om man byter kombi instrument så måste det kodas in för just din bil av bmw DIS... tror att det är så men jag kan ha fel | |
|
Om du har en box på baksidan så ta loss den, kan vara lite knepigt om man inte vet hur. Flytta över den till det nya instrumenhuset och så ska du se att allt blir OK. Eftersom det finns två olika modeller så är den andra modellen utan box och jag tror att den ska programeras om i sådana fall. Är inte säker eftersom jag har modellen med box. |
|
|
Bytte mitt kombi instrument i min 740 mot ett alpina kombi instrument. Allt funkade perfekt utom att hastighetsmätaren visade fel och BMW påstog att det inte gick att kalibrera om detta instrument. Så det var bara att byta tebax till originalet igen vilket är synd för alpinas kombi instrument är så jäkla snyggt. |
|
Ras.mus |
Jag har modellen med box och flyttade förstås över den. Blir ändå fel... |
|
Tror att det enda för dig är att ringa BMW och fråga om det går att koda om boxen då. Tror inte att du har något annat val. |
|
|
Tror att det enda för dig är att ringa BMW och fråga om det går att koda om boxen då. Tror inte att du har något annat val. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.