|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Jag är ute efter att chippa bilen, men det finns så många olika chip välja mellan. Sen har man hört sig för lite om chippen, då säger tex säljaren att deras chip ger ca 15-20 hästar osv på några olika ställen jag hört mig för. Men sen hör man bilmekaniker säg att det mesta chip är typ lite av en bluff att det alls inte ger det hkr effekt som man utlovas. Tänkte kolla med er om det e någon som chippat sin bil och känt att resultatet har blivit bra, dåligt eller ingen skillnad? Gärna om ni kan rekomendera något chip isf Tack på förhand/ Mvh Tony mr13 | |
|
Jag chippade min 535-92 jag hade för flera år sedan. Kommer inte ihåg vad det var för fabrikat, men jag tror jag köpte det från MotorNord. Jag tyckte inte att det gjorde så stor skillnad. Det höjde väl varvstoppet så att det gick att dra ut lite längre på växlarna och det märktes ju lite i accet. Sedan tog det bort fartspärren också, men det hade jag väl inte speciellt mycket nytta av. Jag hade nog klarat mig lika bra utan. |
|
|
För det första finns det ju spaltmeter med trådar som avhandlar chiptrimmning. Så skulle du bara orka söka så har du svaret. Men då det vär för jobbigt så ger jag dig en länk som avhandlar många chip-trådar på AP. Ett snabbt svar på frågan är att min pappa chippade sin 328 e46 hos JWS-racing och märkte ingen somhelst skillnad |
|
|
Kan tillägga att när jag chipade min 325 hos JWR så lovade han att varvtalsskyddet skulle flyttas till 7200rpm (har jag för mig) och det fungerade på alla växlar utom 5:an där den bröt på 6500rpm. Vid kontakt och klagan på detta så hade han aldrig haft synpunkter på det tidigare. Ingen lösning på ärendet kom på fråga. Ess-tuning har jag i alla fall mycket bra erfarenheter av, bättre chip än deras (även om det ger marginell skillnad på sugmotor) tror jag inte finns |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.