|
|
|
|---|---|
|
Hej Ibland när jag vrider om nyckeln så kan jag hålla hur länge som helst utan att den hoppar igång, men vrider jag av tändningen och startar igen så går den igång direkt så det är inte bara om bilen är t.ex varm eller kall, det är hela tiden, har även hänt att den har dött helt plötsligt när jag har varit ute och kört, och då är det bara att starta igen utan problem. Så finns det nån som kan ge nåt tips om vad det kan vara? Tack på förhand! | |
| har haft precis samma problem med en 520 89, jag sålde bilen! men försök kolla om du har soppa fram o gnista när den inte går igång! | |
|
En vild chansning men kan det ha något med tändlåset att göra?? VW tex hade problem med tändlåsen runt mitten av 90-talet, kunde yttra sig på följande vis: 1:Bilen startar inte men startmotorn går 2: Bilen startar när den är kall men inte varm, ibland räckte med den värme solen gav en normal-molnig sommardag... 3:Bilen tjuvstannade. Så mitt tips är tändningslås, eller kanske nåt relä som har med tändning/motorstyrning att göra som e på G? Felet du har är svårt att hitta men oftast enkla fel, dvs när man väl hittat de.,, |
|
| Jag är också lite lur på att det kan vara nåt relä, det är ju ganska svårt att felsöka såna här grejer. | |
|
Felet är!!! Spridarna är slitna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.