AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.204

Tickande Omega MV6 -94

Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Har en gammal MV6:a som tickar ganska ljudligt när den är kall, och även lite varm. Enligt mätaren gått 18000 mil, men troligen mycket mer, ids ej bry mig om milen på så gammal bil. Förra ägaren fick kamrem ras på den, ventiler bytta samt rem och alla övriga detaljer som bör bytas vid rem ras. Är det något att börja gräva i eller kan man låta det vara? Ibland när man startar hörs inget tickande alls, varken varm eller kall motor detta händet 1 gång på 60 starter ungefär.
Några tips?

Samt en sak till, nu på sommaren har jag märkt att elfläkten vid kylaren går ofta igång när man stänger av bilen efter körning, låter värre än en helikopter. Går ungefär 6 minuter sedan stannar den. Några tips för att få den att låta liite mindre?

FLAYEN
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Låter som beläggningar i motorn? Bilstein Engine flush är min standardrekommendation men det är en rejäl bit att åka för dig så, OMEGA 907 motorskölj samt ny helsyntetolja och filter samt byt kylarvätska och termostat.
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Nice. körde 907 i min 328 när det begav sig, hjälpte faktiskt lite. Skall testa på opel åxå. Skall testa byta kylvätska och termostat. Har inte tänkt på om tempen stiger ovanligt eller så, kör bara i stan korta sträckor.

FLAYEN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.