AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
886

underligt elfel E36 coupe

Ca
24
Cainight
F31 320d M-sport
Hallå!

Fick ett underligt elfel häromdagen.
Jag plockade bort bagageluckan för ett tag sedan då den skulle omlackeras, när jag monterade bort den knippsade jag av kabelhärvan som finns där för att få bort luckan. Inget fel eller något uppstod då.

Först när jag skulle montera tillbaks allting och koppla ihop kablarna igen med en vanlig sockerbit uppstod det ett märkligt fel.
Elhissarna, eltakluckan och centrallåset slutade att fungera, kolla de så att allt var rätt kopplat och det var inga fel alls.
För att felsöka lite kopplade jag isär allt som det var innan när det fungerade. Men fortfarande inget hände.
Alla säkringar är hela, provade att byta just dem för elhissarna, takluckan men utan resultat

Somsagt allt fungerade innan när kablarna var isär...

Vad kan ha orsakat detta ?
Finns det några huvudsäkringar någon annan stans än under motorhuven ?

Mycket tacksam för alla förslag!
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Prova att koppla bort batteriet (minuskabeln), koppla ihop de avklippta sladdarna och låt bilen stå utan ström över natten, sätt dit kabeln på batteriet igen, rör inget på en halvtimme och prova sen.

Hoppas det funkar för dig.

//F
Ca
24
Cainight
F31 320d M-sport
Tackar för tipset!
tyvärr så hjälpte det inte men värt ett försök..

Har inte en aning om vad det kan vara..

Alla tips är till hjälp!
is
1
isokvak
bmw 325 -91
har samma cp fel som du. bytte kablar till bakluckan o sen funkar inte hissar taklucka eller c-lås,har du löst ditt så är jag tacksam om du kan hjälpa mig o berätta vad felet va,

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Mäta er bakåt från fönsterhissknappen t. ex.

Men i slutändan kan det väl inte vara något annat än kabelbrott eller säkring

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.