AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.854

Någon viktig utrustning som saknas?

32
17
320 Diesel
Bmw 320D Touring-09
Jag har precis beställt min första helt nya Bmw 320 D Touring. Leverans prel V.40 och med den "nya" karossen.

Ni som har haft Bmw ett tag kanske kan säga om det är något "viktigt" som saknas på min bil...så jag inte ångrar något sedan.

Jag har beställt följande:

Comfortpaket, Dynamic och Advantage paket (vilket jag tycker verkar inehålla det mesta).

Utöver detta:

HIFI, EL-kroken, ISOFIX, dieselvärmare med fjärr, 18 tums hjul med extra breddning bak, Blackline bakljus.

Något annat väsentligt man "bör ha"?

Färg och klädsel är jag ännu lite osäker på (har fortfarande tid att ändra det innan leverans). Tror dock inte att det blir skinn då frun tycker det är så kallt :)

Tack på förhand!

// Jonas
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag hade skippat 18" på en långåkare som 320d och lagt pengarna på logic7 speldosa. trevligt när man åker långt.

du känner till Bavaria-erbjudandet va? innehåller det mesta, se nuvarande prislista på bmw.se.
men det kanske inte gäller på facelift?
32
17
320 Diesel
Bmw 320D Touring-09
Vad innebär det ? Hittar inte något om det på hemsidan.

Men som du säger...det gäller säkert inte för årsmodell 09
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stdfälgar, larm, BlåtandsHF för att ligga steget före kommande lagkrav, stänkskydd och klimatkomfortvidruta sen är det bara att tuta och köra:)
Mvh
Asken
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Bavaria och Bavaria M-sport, längst ner på sid 21 javascript:download(downloadUrl1164061273)

Läge att fråga säljaren om det ändå inte gäller, kan ju inte få annat än nej.

Asken> du menar att std-fälgar är kommande lagkrav..? - de va som fasen! storebror inte bara läser vad du skriver, "han" bestämmer även vilka fälgar du får ha på bilen.

;)

skämt åsido, du menar att HF blir lagkrav i Swe from när?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ett svart innertak är alltid mysigt.
32
17
320 Diesel
Bmw 320D Touring-09
Innertak i antracit var ett bra tips. Kostar bara 2000 kr också :D
Bavariapkt har jag förstått gäller bara årsmodell 2008. Men det är relativt prisvärt om du kan klara dig med den nuvarande karossen.

Jag hade skippat HIFI och elkroken, under förutsättning att du inte kör släp/husvagn varje vecka. Blir betydligt billigare att hyra en skåpbil om du kör till Ikea en gång/månad.
Istället hade jag valt till helskinn och USB-anslutning till stereon.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Mörkare rutor (precis lagom tonade!), stöldlarm och automatisk avbländbar backspegel.
Ev. även ytterbackspegelpaketet som gör att höger spegel vinklas ner vid backning, samt de är elektriskt infällbara, dessutom är spolarmunstyckena elvärmda.

Dragkroken är väldigt smidig och man får även ett stabiliseringssystem i chassit, så den är prisvärd även om den är dyr...

Svankstödet är inte heller fel!

Hade även lagt till rökarpaketet som är gratis - mest för att det ser snyggare ut och kan underlätta framtida försäljning.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ca
22
carpan
320iM E90 - 08
335iM E92 - 08
Johan B: Jag hade nog skippat stöldlarmet... Jag ångrar att jag valde till det. 4700 för det lilla pipandet. (Jämfört med Saab som hade både tuta, siren å panikfunktion). Och när det piper är det redan för sent...
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Kryssa för förvaringspaketet, dryckeshållarna är bra att ha.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.