|
|
|
|---|---|
|
Jag fick tag på ett billigt och fint skinnarmstöd här på Autopower. Tyvärr passar ju inte mittkonsolen, som bekant och den var inte inkluderad. Eftersom jag är nyutflyttad och inte har ett uns av verktyg i denna del av landet kändes det som ett större bekymmer än det var. Idag bestämde jag mig iaf för att ordna det. Ringde först till BMW i Skellefteå, killen som jobbar där är ett under av service och bra bemötande. Undrar ni nåt, testa ringa dit. Mats heter han. Så då fick jag dimensionen på bultarna. Köpte bultar och brickor. Åkte hem och kollade att allt stämde. Provmonterade stödet. Kul att mattan (iaf på min -98) är förperforerad för klippning. Klippte lite där det behövdes. Ögonmätte min konsol för att se hur mkt för lång den var. Tog fram en köttkniv (!) Jag sa ju att mina verktyg ligger kvar där hemma... och kapade av mittkonsolen precis bakom bakre myntfacket, eller vad de föredrar att kalla det. Insåg att jag måste dit med konsolen först, så jag tog bort armstödet igen. Tryckte dit konsolen. Skruvade återigen fast armstödet. Voila! Gick ju skitbra! Tänk bara på att inte kapa snett eller för lite av konsolen, då går inte armstödet att fälla ner pga att det tar emot. Det ser hur bra ut som helst, och jag slapp iaf köpa en konsol för tusentals kronor. Jodå. Ville ba säga det. | |
|
Just ja, om nån undrar så är det enl. BMW 3 st M8x35mm. Jag hittade bara 30mm, men det gick bra ändå. |
|
loftahammar |
Från vilken modell köpte du armstödet ifrån, eftersom det inte passade?? köpte ett beg till min för 600kr och passade utmärkt... Mvh Robban Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.