AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.254

E61 525 touring fråga angående ljud i bilen

su
7
surfinsweden
2005 E61 525iA touring
Hej!
Jag har en E61 2005 525iA touring som gör konstiga ljud från alla plastinredning, i tex dörrarna, knakar när man kör. Har någon annan detta problem? vad kan man göra för att fixa detta?

Dave
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hej och välkommen till forumet!

Har själv inga problem med ljud från inredningen. Men på min förra BMW E46 Touring knakade baksätet och rull-jalusiet i bagaget. Tog lite smörjfett på en pensel och smörjde in låsanordningarna till baksätet och jalusiet. Sen var det knäpptyst.
jo
114
josc
525 Touring -05
Om det kommer från dörrarna så är det gummilisterna som knakar. bmw har lister som inte fixar de vaxtillsatser som finns i rätt många bilschampo nu för tiden. hade det problemet på min 120i innan och har det på 525:an nu också. jag tror det finns medel att göra rent listerna men det är inget jag har orkat med att krångla med. på förra bilen jag hade fick jag verkstan att fixa detta på garantin, men det kom ju tillbaka direkt man tvättat bilen, sen struntade jag i det. speciellt premium känns det inte.

/johan
su
7
surfinsweden
2005 E61 525iA touring
det är bra att höra! men du komma ihåg vad det var för medel? jag blir galen av ljudet... annars går bilen super fint... (drar mer bransle än dem sa på bmw när jag köpteden)
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Finns servicebulletin på BMW angående detta, Jag fick mina lister bytta för drygt två år sedan. Knäpptyst sedan dess. Har sett att flera bilar utrustats med teflontape. Sök på "knarrande lister".
su
7
surfinsweden
2005 E61 525iA touring
förlåt.. ska jag ut på bmw.se? eller googla lite?
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Sök på autopower!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Har också fått listerna bytta pga missljud.

Dock kom det tillbaka igen vid höger framdörr efter ett år. Du kan få bort det själv om du tar en trasa och vrider upp den i en hink med diskmedel. Då kommer vaxresterna att försvinna och det blir tyst igen.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
su
7
surfinsweden
2005 E61 525iA touring
ok...men är det lister som ligger mot alla fönster eller längre in i bildörren?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.