|
|
|
|---|---|
|
Om jag förstår saken rätt är auktionen över och alla som lagt bud kommer att få tillbaka sina pengar. Tycker det hela är mycket märkligt. Mvh Markuz | |
| Har du budat? | |
|
Vad har du för anledning att kalla det "bluff"? Jag har budat och kommer få tillbaks mina pengar. Är väl helt ok. För min del kunde de gått direkt till välgörenhet som var en av anledningarna till denna typ av försäljning. // Samuel |
|
|
Missade du frågetecknet eller? Jag kallar det inte bluff, men jag tycker man bör ha lite mer kött på benen innan man drar igång en sån här auktion. Deras jurister borde ha bättre koll tycker jag. Mvh Markuz |
|
|
Var det Bidster som skötte auktionen? I så fall är jag inte det minsta förvånad om det var fejk. //Lövet |
|
|
Markus, jag missade inte frågetecknet. Men varför ens använda ordet bluff när du vet att alla ska få tillbaks pengarna? Är ju precis som det stog i villkoren när auktionen startade. Andreas, Bidstream tror jag företaget hette i detta fallet. |
|
|
Alltså, det var snarare en fråga än ett påstående. Har ingen erfarenhet av den här typen av auktioner. Hoppades på att någon annan kunde ge klarhet i det hela. Tycker du själv inte att det är konstigt att auktionen helt plötsligt blir "olaglig" när den snart är slut? Även om de som budat får tillbaka sina pengar så är de ju blåsta på bilen, eller hur? Mvh Markuz |
|
|
Jo, jag kan tycka att det är konstigt att den avslutas av anledningen att det plötsligt blivit olagligt. Men jag är inte särkilt förvånad över att den avslutas utan att bilen lottats ut, ska nog till mycket för att nåt sånthär ska lyckas. Och nog har det jobbats ordentligt med marknadsföringen, men vi kanske inte är redo för denna sortens bilförsäljning ännu. Hur som helst är det synd att det inte gick vägen. // Samuel |
|
|
På hemsidan för Bid2Aid står bland annat följande : "In close consensus with the owner of the Loaded BMW we have reached the conclusion that without the adequate marketing activities the timeframe of this auction will be too long." Betyder det att dom inte fick in tillräckligt med bud (pengar) ? |
|
|
Bra marknadsföring blev det iallafall... ;) Fördelen är väl att bilen skulle inbringa ca 3 miljoner om minsta antal bud uppnåddes (finns nån sån siffra på rejsa.nu). Säg då att de delar på pengarna så blir det iallafall 1.5 miljoner för bilen - inte illa oavsett. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.