|
|
|
|---|---|
|
Tillbaka igen efter ett par år och bla en Porsche 928 S4 (underbar) Nu till frågan, jag har kollat lite och undrar om det finns någon som vet en bil till salu där ägaren är känd för att vara noggrann och bilen har bra historik. Ska man välja 840 eller 850?? /Ulf | |
|
850, gentlemän åker väl 12 cylindrar?:) Mvh Asken |
|
|
Hade jag tagit mig ordentligt råd hade jag lätt köpt en senare modell av 850, med den "nyare" v12.an. Helst en som rullat i sydtyskland och blivit körd av någon äldre gentleman.. V8 är ju trevligt men V12 trevligare |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Som Asken skriver, 850in såklart. En sån bil använder man sällan som bruksbil och då är det lika bra att slå till på 12an direkt. Man kommer bara ångra sig annars. Båda bilarna du väljer mellan dricker en massa bensin så den diskussionen håller inte som anledning till att man väljer 840. |
|
Kommer med mitt Njaaa! igen. Tycker nog att ni är för blygsamma i förslagen,den alldeles bortglömda E31 B12 5,0 Alpina är en modell som just nu finns för överkommliga priser och en körglädje som få varit med om. Vurmar gärna för denna bil då jag själv ställt in siktet,den större 5,7L coupen blir alldeles för tung att ro hem. Mvh Dic. |
|
| -e-trettiett Hur "ny" måste den bli för att ha den nya motorn? | |
|
US: Producerad 09.94 och framåt. Maskinen heter M73. finns lite mer info på 8ercoupe.com Bl a. Se även mina 850 bloggar får du en liten uppfattning om vad det handlar om. Bilen har en själ:) Mvh Asken |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Men var hittar man en fin Alpina B12 5,0 cupé idag då? |
|
Finns bara en B12 på mobile.de och den ligger utanför min prisbild. Nyare 850 finns ju en hel del från 75k o upp. |
|
|
Akta dig för att prova V12 om du köper V8. M73 från 1995 och framåt är helrätt i E31. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Hej. Jag har provkört mer än 30st. 8-serie bilar nu. När jag till slut köpte hade jag lyssnat för mkt till allas råd eller snarare varningar om risken för dyra servicekostnader för 850 pga. v12:an. Har snackat med massor av E-31-åkare och anser att man inte kan räkna in risken för att saker ska pajja i sitt köp utan snarare vad jag vill få ut av motorn. Känslan att köra V12 är viktig för många.... Men efter 3 år i en 840 (helnöjd sådan) så känns det som det inte är motorn som avgör i första hand utan skicket på bilen!! Detta är en bil som är värd att vårdas utseendemässigt!! |
|
|
Man skall ALDRIG lyssna på andra än E31 ägarna själva om man är spekulant på en sådan bil. Hörsägen och trolldom är = avund på dom som inte fått förmånen att äga en..... En bra bil talar för sig själv. En sunkig bil talar ägaren för..... De som inte vårdat om de E31 som de fått förmånen att besitta kan man ju varken kalla smarta eller modiga va?:) Mvh ASken |
|
| Ja, jag hade en 840:a -94, under åren -96-00 och jag var helnöjd. Jag hade helst velat ha en Csi, men på den tiden var det inte lätt att hitta någon. Jag håller med om att skicket är det viktigaste på dessa bilar. Jag tror att du blir nöjd med vilken som. Prestandan är likvärdig, men visst är det häftigt med 12 cylindrar. Alpinan är ju helrätt den också , men lite dyrare kanske. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.