|
|
|
|---|---|
|
Går det trimma denna på nåt bra sätt - finns det tom original, så man kan göra det på BMW? | |
|
Schnitzer har ett kit som ska ge 22hk och kostar här nere i Belgien 1886,35 euro monterat och klart för att vara exakt!! //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Ca 25 hk, kostar 4000:-. Qvarnis |
|
|
Montera en KCR-box (www.kcr.se). Monterade min för 2 år sedan tillsammans med ett KN-luftfilter, har aldrig ångrat mig. //JockeP |
|
|
Du kan ju byta till min 320i ;) MVH KJELLEN |
|
325Ci |
robgus: 1800 euro...mycket pengar för 22 hk juh.. |
325Ci |
Qvarnis: e de dig som man kan beställa chip genom?? en fråga..varför göra inga före/efter tester?? brukar inte det göras?? mvh Daniel |
|
Tack för svar!! Qvarnis - var hittar man de 25hk för 4000:- ?? Inte på BMW va? Mvh John |
|
|
JockeP, vad kostar det och vad ger det? Mvh John |
|
|
Det beror på vilken 320d du har, men alla data, priser, fakta och närmaste återförsäljare finns på kcr.se. Jag har dock kollat lite åt dig: Original KCR-box Pris (inkl.moms) hk Nm hk Nm 136 280 165 335 6400kr 150 330 190 375 6900kr Dessa data kommer från deras hemsida. Jag monterade min box själv på ca. 30 min men min box måste ställas in manuellt på en potentiometer efter montering. Jag tror att boxarna som passar 320:n är ännu lättare att montera och dessa boxar behöver inte någon manuell inställning utan ställs in när du startar bilen. Som de skriver på hemsidan "en normalt händig person klarar av installationen". Efter monteringen på 525:an har jag märkt att många bensinbilar, även turbosar, får ligga i när tempot skruvas upp efter Norrlandskusten. //JockeP |
|
|
JockeP, tackar för hjälp - hur ser soppaförbrukningen ut med kcr-box, går den mjukt och fint på låga varv - vore kul att höra dina erfarenheter. /John |
|
|
325ci: Helt klart mycket pengar men vill man ha något från schnitzer så kostar det pengar.... //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Tja John, har kollat på detta och den drar lite mindre med boxen monterad än original om man kör normalt(läs Svensson). Men som jag, ganska tung blyfot, ligger jag och pendlar mellan 0,73-0,80 l/mil (blandad körning) vilket inte är något att klaga över, min personliga åsikt, med tanke på att bilen går kanon med boxen monterad. Den drar iväg ordentligt redan från låga varv (ca 1000-1500) mjukt och fint ända upp på rött. Till & med sambon tyckte att det blev en helt annan bil med boxen, innan tyckte hon att den var lite seg & slö (citat"som ett stort skepp i stadstrafik"). Så det är ju kul att man kan köpa något till kärran som även hon gillar. Jag kan ju manuellt skruva upp min box, det ryker lite mer, och då drar den mer men för mig spelar det ingen roll eftersom jag har tillgång till billigt bränsle. Har som jag sagt tidigare rejsat lite och det har inte bara varit en bensin turbobil som fått ge sig. Har bara lovord att ge denna lilla box, rekommenderar den till fler. Jag lovar den är värd var enda krona. //JockeP |
|
|
Förtydligande till "Norrlandskusten", har min sambo i Lule och åker med jämna mellanrum upp dit från Sundsvall. Det blir en nätt färd på dryga 50 mil och det är oftast ngn. som vill rejsa, som nu senast (dryg vecka sedan) en 850T som ville mäta krafterna norr om Ume, den gav dock upp strax efter Sävar eftersom jag aldrig lät han/hon få fritt "spel rum". Det är även många som fått ge sig i de långa uppförskörningar som finns efter E4:an vid Höga Kusten där dieselmotorn verkar trivas, får jobba i ett bra register. Man kanske inte är snabbast 0-100 men i landsvägsfart hänger man med och med därtill. Dieselpower är aldrig fel, har dock funderingar på mera pulver. Dock ej att förglömma att det inte bara är kraften under huven som gäller utan även det som finns bakom ratten. Som polar´n säger (även han 525TDS modifierad), "det är många som kan köra j-ligt fort rakt fram men det är den som bromsar sist som vinner". //JockeP |
|
|
JockeP, man blir onekligen sugen!! /John |
|
|
Förstår det, men skämt & sido, boxen fungerar onekligen suveränt och om man läser på deras hemsida så är det fler än jag som monterat och är helnöjda. Har dock för mig att 320d fick mycket lovord (motor o allt) när den kom av pressen. Ska gå rätt bra i originalutförande enligt en kompis som provkört, så med lite trim blir det väl en raket. //JockeP |
|
|
JockeP, jo den är helt ok som den är 136hk/280nm, men man är ju aldrig nöjd! Det som tar emot lite är att jag gillar att köra original. 165hk/375nm lockar ju..... /John |
|
|
jag ska införskaffa en kcr-box till min 320d när jag bara får tebax körkortet och lite pengar över... hade kcr i min 525tdsa och som jockeP säger så funkar boxen helt underbart... Diesel-räsern Länk |
|
|
jonnen: var har du sett 165hk och 375Nm. det högsta jag hittat är motornord som har 160 hk och 360mn... Diesel-räsern Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.