AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.055

Kan man bli "hemlig" i bilregistret?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Kan man på något sätt bli hemlig i bilregistret? Jag menar att folk inte får fram ditt namn/adress om de söker på ditt regnummer.

// M.V.H. Daniel
Tror inte det, Kungen syns ju som ägare till csl:en i bilregistret.
Min sambo köpte ett hästsläp för några år sedan, och när vi kollade tidigare ägare så var förrförra ägaren "skyddad identitet"
Vet inte om han eller hon hade hemlig identitet eller om det bara var så i bilregistret.
lite ot

MB

Jag har råkat ut för en liknande sak, dock var det ett reg.nr på en pundare som stal mina fälgar. Polisen la ner skiten i brist på bevis och de ända jag fick fram var adressen till ngn myndighet i örebro som teg som muren. Kul samhälle...

Länk

/Thomas
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Diplomater syns inte i registret.
personer som har skyddat id syns inte hos myndigheter...men det får du inte bara genom att söka precis.....varför vill du va hemlig?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Som sagt skyddad identitet är enda möjligheten att inte synas i några register, ö ht men det krävs en allvarlig hotbild för att få det

BMW CS #5139
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Vill inte att min adress ska synas om de söker på mitt regnummer hos vägverket.

// M.V.H. Daniel
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du måste du ansöka om skyddad identitet som nämns ovan. Finns inte en chans att få det bara pga du är rädd om bilen tyvärr.

//Lövet
Skaffa firma med postbox?

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Blir man utkastad & bostadslös kan man få bli mantalsskriven på en postboxadress!
Har stött på flera fina bilar där killen "bott i box" som en annan löskekarl.

Annars räcker det bra att vara skriven hos morsan/syrran etc, bara dem klarar att hålla emot när någon påstridig ringer och frågar efter mig...är man gift och har barn måste de också vara skrivna ngn annanstans, lite knivigt om jag "bara" är rädd om bilarna!
och jag är ganska säker på att man inte bara kan "ansöka" efter skyddat id...det måste va stor hotbild,tex ditt liv är i fara eller liknande innan du får det...& då får du också polisbevakning dygnet runt inkl. avlyssning av telefon,kollar din post,kollar vart du går & när etc etc....inte så kul precis...vet en som har detta & det är inte dans på rosor precis..mvh
Mja många av grabbarna i skinnväst (t.ex Thomas Möller) har skyddad ID och i deras fall är det ju inte så att dom är offer direkt så det handlar nog mest om hur man lägger fram det hela...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Gasar_Magnus, hur grabbarna i skinnväst lägger fram det vet jag inte men jag har svårt att tro att det inte finns någon hotbild mot Möller.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Det är helt enkelt bättre att bete sig vettigt så behöver man inte vara så hemlig. ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Skriva på firma med postbox kanske försvårar något men knappast om någon lägger några minuter till och kollar upp styrelsen i bolaget och letar den vägen.

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Skaffa leasingbil då? Min E61 är leasing och mitt namn finns inte i bilregistret. Man kan väl luska lite hos leasingfirman men jag undar om dom lämnar ut mig till någon annan än polisen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ring 020-557000 så slipper du dels vara publik i bilregistret, dels slipper du en massa skräpreklam i brevlådan:)
Mvh
Asken
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag skickade en förfrågan till NIX hurvidare det stämmer att man slipper vara publik i bilregistret och fick detta som svar;

Hej,

Detta är något som inte stämmer.
Detta gäller endast spärr mot försäljnings ocg marknadsföringssamtal till den fasta telefonen.

Med vänlig hälsning

Ted Jönsson
Nix-telefon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.