|
|
|
|---|---|
| Hej! köpte mig en andra-bil och det brölar nå fruktansvärt om avgassystemet som sitter och tankarna faller på att införskaffa annat nu! nån som har erfarenheter av systemet i rubriken? finns att handla på micro.se bla! Det jag undrar är om det har den fina sången som ferrita brukar ha samt om det är någorlunda tyst på tomgången? Eller vad ska man satsa på om man vill ha ett sportsystem som låter så lite som möjligt? vill ju ha lite ljud vid gaspådrag men vill ju höra motorsången från sexan mest.. | |
| ingen? nån måste ha ferrita på sin 320/325!! | |
|
Hej Jag har ett Ferrita halvsystem på min 325a. Låter riktigt skönt men inte alls så det stör och ja 6ans goa sång sjunger fint vid lite varv :) Bara att handla, passformen är klockren också för den delen! Mvh Jocke |
|
| tackar för svar! Vart köpte du det? | |
|
Systemet satt faktiskt monterat när ja köpte bilen så vet ej. Men dom säljer väl lite överallt? Om inte www.ferrita.se Mvh Jocke |
|
| ok! tack, ska kolla! | |
|
Jag har också Ferrita sport system på min 325:a och är nöjd med det. Det hade absolut inte gjort ont om det hade låtit lite lite mer, men det är väl en smaksak. Men som sagt, ljudnivån är väldigt komfortabel, men ändå sportig. Passformen på systemet var suverän, det enda som var lite struligt var och spänna upp det så att utblåsen, som är sneda ut från bilen, passade fint i urtaget på M-kofångaren. Där fick jag ta hjälp av en träbit och bända lite i systemet under tiden ja spände upp klammerna. Men de rejäla spännarna som håller ljuddämparen på plats, var riktigt rejäla, så det var inget bekymmer när det väl var på plats. Så överlag så måste ja säga att jag är mycket nöjd med det, trots att det är lite dyrare än ett vanligt system i icke rostfritt, typ Simons eller nåt sånt. Motorer e precis som groggar En sexa e bättre än en fyra |
|
tornet |
Har halvsats på min 320 - är supernöjd! Fint ljud när man varvar ur! :) mvh tornet |
| verkar ju riktigt lovande de här ju! lyckades få ett ex som verkar vara orginal IM från fabrik så den är kanske värd rostfritt! | |
| var hittar man detta system billigast? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.