AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.166

Titansilver bra leverantör?

st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Skall lacka om en bakskärm. Upptäckte att den burk som jag köpte hos Micro var för mörk. Är det någon som hittat en bra Titansilver (färgkod 354) någonstans?
BMWs egna färger , finns både som spray och lack stift kan verkligen rekomenderas lite dyrare men är mer eller mindre 100% rätt i färg

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Fick ett pris på den verkstad som BMW i Eskilstuna rekommenderar på 4000 (för riktning och lackering av bakskärm) + 2000 (om de tar hela stötdämparen åxå). Visst verkar detta vara ett bra pris, eller?

Det är lite och rikta efter ett släp som "råkade" komma i kontakt med bakskärmen ;0)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det låter väl bra inkl. plåtjobb. Silver är en klurig nyans och kräver sin man för att inte nyansskillnad skall uppstå.
Lassesons ( som jag förmodar att det var BMW rekommenderade) gör vad dom skall ( dvs om rätt person håller i sprutan...) lyckade bättra min Aspensilver E39 totalt osynligt trots att man bara "del-lackat".... imponerande

Trodde din ursprungs fråga gällde just bättrings färg på spray eller??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Jo det började där. Lassesons är lite dyra men säkert bra, men det var inte de BMW rekommenderade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.