AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.286

Navi-problem med BMW X5 E70

Har lite problem med BMW X5 E70:

Bilen har stora nav paketet, säkert samma teknik som även andra BMW modeller använder. Men problemet med denna är att om jag åker en bit från hemstaden så tappar radion (såklart) teckning med de radiokanaler som är inprogrammerade som snabb tangenter. Detta måste radion berätta om och om igen och hela tiden. Det står "press key to assign button". Detta är så störande att man måste stänga av displayen.
Bilen har varit inlämnad pga detta och blivit omprogrammerad. Men det är fortfarande samma problem. Någon som har/haft samma problem? Hur kan man få ordning på detta?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Tyvärr har jag ingen idé, men det låter som ett fel på stereoenheten. Jag tycker du ska kräva att BMW byter den på fabriksgarantin.

Jag hade ett jättelarvigt fel på min CD på min X5 E53, täckfilten som ligger runt CD-inmatningen hängde ner, så hälften av gångerna kom inte CD-skivan ut. Vips så fick jag en helt ny stereoenhet! Jag hade nöjt mig med en lagning, men min erfarenhet är att BMW är så generösa med just fabriksgarantin.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.