AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.091

Eisenmann "race" & Ac Schnitzer kolfiberinsug. (filmklipp)

Sida 1 av 2
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Lägger upp ett kort klipp för de som är intresserade av att höra hur de låter. Tyvärr är rakan där jag körde så kort att de inte gick att dra mer än lite på 2àn med.

Gasar fullt vid ca 3000 varv på ettan vilket även hörs på klippet att de inte går för fullt från start.

Länk

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Det där skulle jag vilja höra lite mer utav =) gärna rakt bakom utblåset också. Lät riktigt fint!!
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Tackar! Jo jag är riktigt nöjd själv med. Vrålar gött utanför, men faktiskt väldigt lite inuti. Ska lägga upp fler klipp.

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Lite inifrån med.

Länk

pg_ice
hur var det ?
körde du med katten och enbart slutdämparen?

hur mycket mer tror du det skulle låta med en Kattersättare och Esienmann slutburken du har?
imponernade att det låter så pass mycket om du nu kör med katten
min fräser bara lite om jag sätter dit katten + SS slutdämparen.

klart fräckt ljud
det är så där en M3a ska låta
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Japp jag kör med kattarna och har enbart bytt därefter och bakåt. Hmm vete fan om jag vågar tänka på hur de skulle låta med kattersättare:) Jo farsan hade supersprint på sin M3a han hade förut. med enbart slutburken bytt lät de inte så mkt, men som sagt med kattersättare blev de lite skillnad! Han har sina kattersättare kvar så eventuellt kanske jag köper dem av honom till ett bra pris...

pg_ice
du kan ju alltid låna kattersättaren
på obestämd tid ;)

låter det inte allt för mycket mer så är jag grymt sugen på en Eisenmann slutdämpare.
men som sagt jag har ingen lust att sätta dit katten.
dels för effektminskningen och dels för att den säkert väger 15kg mer.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ja de är ganska sjukt att originalsystemet väger så mycket som de gör! De finns vikt att spara i allt!

De är väl nackdelen med mina nya 19".. De väger mer och de känns & märks verkligen när man trycker på lite..

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Jag hade Köhlers katersättare på min M3 E36 3.0 tillsammans med cf-insug och supersprint avgassystem.

Tycket inte det blev nån större ljudskillnad med katersättare.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ok. Ja på farsans 3,0à gjorde de hur mkt som helst. Kanske olika från ersättare till ersättare då..

behrozosogh
a_wingard har du mappat bilen oxå?

Catch me if you can..

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Nej jag har inte gjort de än. Funderar på RnB`s programvara men de får vänta ett tag.

behrozosogh
ok låter bra..
vart det nått skillnad på prestandan efter bytet av de grejerna tycker du ?

vart köpte du kolfiberinsuget?

Catch me if you can..

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Nja lite skillnad blev det men inget att "prata" om. Det krävs nog en mappning eller ett anpassat chip för att få ut dedär lilla extra..

Jag upplever det som att bilen är aningen tröttare i botten men piggare på högre varv än innan. Skillnaden mot original är inte stor men den finns där! Nu rullar ju bilen med 19" hjul på gatan med 255 bak och 225 fram så det jag vunnit har ju redan gått förlorat i rullmotstånd osv..

ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
vad fick du betala för insuget? om jag får fråga
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag köpte det begagnat av RnB Racing och gav runt 11000 :- om jag minns rätt.

Filip_J
Min förra M3 med SS kattersättare + SS race dämpare:

Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
a_wingard73:

Det låter mycket trevligt! Grattis!!

In God we trust, All others pay cash///
pg_ice
"Nu rullar ju bilen med 19" hjul på gatan med 255 bak och 225 fram så det jag vunnit har ju redan gått förlorat i rullmotstånd osv"

helt klart!
mer vikt längst ut som rotererar
sätt tillbaka 17" eller 18" med samma däcksdiameter som original så ska du se att du är med i matchen igen.
vet ej hur mycket större fälgar och större däcksdiameter tar men jag tror det är bra mycket.

pg_ice
för skojs skull
du kan inte slå på ett par 17" bak och testa att dra 100-150 eller 100-200 igen?
100-200 tippar jag på att du tappar ett par sekunder från original fälgarna.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
PG: Som du säkert redan sett så har jag köpt R`isar på 17" fälgar att använda vid bankörning. Dock är jag lite feg att testa köra gata med dom då de är Toyo Trampio och ej godkända för gata. Har råkat ut för dyrbara elände så de räcker så de fattas bara att de skulle komma nåt i vägen och så skulle man inte få ett rött öre för att man inte hade godkända däck på, men jag lovar att testa om möjlighet finns! Är själv sugen på att se vad den kan prestera med rätt setup!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.