AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.011

Har de höga soppa priset gjort stop på bilförsäljningen?

Tycker de har tagit oväntat lång tid att sälja BMWn, + att varje dag man tittar på blocket är de flesta bilar som är utlagda sedan en längre tid i kvar, ja menar man är ju inte desperat på att sälja GTn, så får jag inge vätigt bud behåller jag den, är ju ändå bara massa jäkla nissan 300zx tt och annat kraffs man fåt i förslag på byte, de ända vetiga är vell en Nissan skyline 96a som vill byta, men som sagt de kräver ju lite slantar för att få mer fart på den än M3an, så vad ska man göra.
Vad hade ni gjort ska man pröva japanskt eller behålla och ha anonsen kvar, ja menar någon gång lär de vell vara en som är sugen på en GT?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag vet inte men de är möjligt att de är lite svårare med att sälja begagnat nu. Själv tror jag inte M3 spekulanter tänker så mycket på just bränsleförbrukningen och faktum är att de går att köra förvånansvärt snålt med dom om man verkligen vill. Jag köper hellre en begagnat "rolig" bil för samma pengar som en ny/nyare bränslesnålare och kanske mindre rolig bil för samma pengar. Jag vill ha "kulhetsvaluta" för pengarna när jag köper bil! Jag har en M3 för enbart nöjeskörning & en Volvo 855R tillsammans med sambon som agerar brukshäst. Volvon är bra mkt törstigare, men knappast i närheten lika skoj som BMW`n.

Jag tycker inte du ska byta din fina GT mot en 300zx. Skylines är väl fräcka och säkert skitskoj, men jag tycker iaf att en polares R33 2,5 Gts (tror de heter så) känns riktigt tråkig på insidan. Japans 80-talsplast, grått och tråkigt.. En fin GT är få förunnat men samtidigt vet jag lika väl som andra att det kan va skoj att testa nåt annat emellanåt.

Så sant så sant, önskar man hade pengar att behålla alla bilar man köper och bara ställa på förvaring, för att ta ut och damma av när man känner för de ;) måste försöka att bli miljardär tror ja Ha ha :)
Hav tröst. Oljepriset är just nu utsatt för spekulation och mycket av prisstegringen är just...spekulation. Historien visar attt det nästan alltid kommer en rekyl. Vad gör vanligt folk världen över när soppan är för dyr? jo snålar in. Vad gör regeringarna när soppan är för dyr? jo pumpar på med kärnkraft. om detta är moraliskt korrekt eller ej får andra bedöma, men en rekyl kommer. När då? Då kan jag bara böja mitt huvud o Skrapa med fötterna o svara "det vet jag inte". Men när efterfrågan minskar pga högt pris så sjunker priset. Så har det alltid varit.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.