|
|
|
|---|---|
|
På förarsidan fungerar komfortstängning och -öppning av elhissen som det ska, men inte på passengerarsidan. Hur har ni andra Z4 ägare det, fungerar det på era Z:or? Man känner ju "motståndet" i knappen till elhissen även för passengerarsidan så det känns som om det borde vara komfortfunktionen borde finnas även där.. Ps. det är en -03 | |
|
Hejsan Jag har komfortstängningen på båda mina dörrar. Jonas |
|
|
Ingen komfort på min 3,0 ´03:a heller. På passagerarsidan alltså. Z |
|
|
jag har inte heller den funktionen på passagerarsidan. |
|
| Verkar som det enbart funkar från -06:or. | |
|
Tack för era svar! Bra att det inte var något fel, samtidigt kan man tycka det är lite snik av BMW med tanke på att reglaget är förberett... Kan inte kosta många kronor! |
|
|
Har en -08 som ännu inte hunnit upp till 200 mil. När jag hämtade bilen vid nylev. så gick inte rutan på pass.sidan upp vare sig vid fällning eller resning av sufflett. Har numera fått problemet fixat, men som det verkar är det något som BMW definitivt måste vara medvetna om. Oavsett vilken årsmod. vi talar om. Carter |
|
|
Det handlar inte om snik. Är någon form av obskyr säkerhetsfunktion. Varför dom valde att göra så bara på Z4 är för mig ett mysterium. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Min Z4 04:a har komfortstängning på båda sidor. har aldrig krånglat. |
|
| Min har också komfortstängning på båda sidor. Inget krångel.. | |
|
Verkar som om man haft strömmen bruten till bilen så måste man programmera sidorutorna på nytt: Håll knappen intryckt under minst 10 sekunder både i övre och undre läget. Då "lär" den sig åter vilka ändlägen som gäller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.