AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.329

måste byta fjädrar och dämpare på e36

IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
Jag måste byta dämpare och fjädrar på min e36a med sportchassit. Funderar på att byta till ställbara gula koni med H&R fjädrar(ca pris 7800kr) eller k-sport coilovers(ca 8000kr).

Vilken ska man välja? Vill att den ska bli hård och lagom låg. Originalprylarna till sportchassit så kostar enbart dämparna fram och bak 8k, då tillkommer fjädrarna med plus att dom blir lite mjukare än koni/coilovers vad jag har hört.

Så, gula koni eller k-sport coilovers? Någon med erfarnhet?
Jag undrar ungefär samma sak, vad ska jag köpa för dämpare till min 328:a? Vill ha coilovers tror jag iallafall...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vet man inte exakt vilken höjd man vill ha på bilen så är ju coilovers det bästa..
Köpte själv ett par G&M coilovers för ett tag sen då jag vid det tillfället inte alls hade lust med att lägga ut några stora pengar på just det...är hittills nöjd med dom.
Vad det gäller märkerna du nämner här ovanför så är båda riktigt bra saker...grejen är väl den att koni/H&R är mycket mer vanligt och utprövat i sverige än vad k-sport är.
K-sport är ju ett ganska realtivt nytt märke på den svenska marknaden,men tvärtom i USA.

oake:
Valet av märke/sort på dämpare handlar ju bara i princip om vad man är beredd att lägga ut för pengar på det...vad är du beredd att lägga ut?
IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
5-10k på ett ungefär. Tänkte köpa gula koni via rejsa.nu men den snubben verkar inte vara intresserad av att sälja. Hittat på ebay för 6500kr men känns väl så där. Litar inte på tyskar på internet :(
Max 8000kr tänkte jag väl mig. WaarWest.se säljer också gula koni tror jag om IMFA är intresserad, vet dock inte vad dom kostar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.