AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
749

530 vs 535

Manga
Är det stor skillnad på 530 (med 6:a) och 535 (6:a) E34 båda två.
Jag tänker mest på motorresurser.
323E21terror
Ja det måste man faktiskt svara ja på, 305Nm ställt mot 260Nm gör sitt till..likaså skiljer det dryga 20hk till 535ans fördel. Vridet i 3.5an gör att man mycket effektivt kan köra om på 5ans växel fån 100km/h och uppåt utan den minsta ansträngning, vilket 3.0an är segare på. Enligt teknisk data så drar 530i maginellt mer bensin vid blandad körning och är sekunden långammare upp till 100km/h samt toppar 8km/h mindre.
Det positiva är att den är något smidigare under statskörning.

farten är min drog
du har så rätt så 323e21 Klart att man ska köra 535:a hehe Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
323E21terror
Jag ser absolut ingen anledning till varför man skall välja en bil med sämre prestanda för nästan identiska kostnader såväl inköp som ägande. Finns det något med undantag försäkringen som är billigare till 530??? och då syftar jag inte på grejor som kostar några få procent mer utan lite större skillnader som man kan se.

farten är min drog
Ni är inte snälla ; (

Surfa in på beam.at/bimmer
BM
201
BMWPonken
318i (M42) Cabrio -93
325iM Cabrio -92 "Under uppbyggnad"
116i M-Sport -15
Nej verkligen inte.
323E21terror
Ibland är verkligheten chockerande :-) nejdå...en 530 är en riktigt riktigt bra bil på många sätt och vis, men man kommer inte ifrån att när dessa båda bilar har funnits ute på marknaden i snart 15år så finns inte den fördelen med en 530i att den kostar nästan 40000kr mindre som ny och de andra kostnaderna är väldigt likartade då det handlar bilar som i stort tävlar i samma klass. Men men skall man köpa en bil i denna klass så är det skicket som avgör...och kanske är 530 ofta extra fina då färre väljer denna bil (speciellt ungdomar) då 535 ses som häftigare och därav så kanske flertalet 530ior har klarat sig bättre och körts och skötits bättre????? (vild spekulation :-)

farten är min drog
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Efter att jag har ägt 535 tidigare och har kört 530 så ser jag helt och hållet att 535:an är betydligt roligare och skönare att köra än hans lillebror.

Men 530 går bra också men ligger att för närma 525 enligt mig.

Det enda negativa med 535/530 är att dom drar alldeles för mycket soppa. Då 525 är mycket mer vettig.

Men är inte soppan ett problem välj 535 annars en 525 ekonomins skull.

Tack för mig.
håller totalt med PP... välj 535an om du är beredd att prioritera..

annars kanske en 525 24v ?

/mvh jocke
Hjelm
Kul att höra! Då jag just för två veckor sedan köppt en 535.

Den är helt underbar!!
Hälit att höra Hjelm =) Du har inga bilder på den elr så Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
Hjelm
Här har ni min andra fru!

Länk
Hjelm
Här har ni min andra fru!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.