AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.306

Barnvagn och E46 sedan

Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Hej.
Som rubriken lyder, kan man ha barnvagn i en E46a sedan? Eller lär man fundera på en touring ist?

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
cr
59
cruzing_21
320 E90 M-sport -06
525 Touring M -04
Hej..fundera på en touring eller med andra ord en touring är ett måste.. talar av erfarenhet, du kan få plats med vagnen men då ned monterad, om man räknar en vanlig vagn så får den inte plats komplett även om du fäller ner den, antar att hjulen ska av o annat ..
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Hade en E36 under barnvagnstiden och insåg att det var billigare att köpa en mindre barnvagn än att köpa större bil :-)

///BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död.///M

Juventini
Jag hade barnvagn i min sedan 320 e46. Gick klockrent in och ut. iofs så var den ju smidigare och mindre än dom tunga barnvagnsmodellerna. Det är att bara testa sig fram. Lycka till!
ol
88
olemi
530iA -04
åk till babyland och prova vagnar nån lär ju va tillräckligt smidig innan dagen är slut.

Har Phil and Teds E3 med plats för 2 ungar i en sedan, (dock en 5-serie)
Testa den vagnen ifall ni får tillökning sen.
k2
1
k23811
320iA -02
Hej! Fick fundera på detta när första barnet födds. Då valde vi att inte byta bilen men köpte den minsta barnvagnen, Teutonia ngn. Den var väldigt låg när nedmonterad och gick in med alla hjulen på. När andra barnet födds var det också lite funderingar. Men vi köpte nu en Brio barnvagn för syskon och även den ryms in men man måste ta bort två hjul.

Inga problem med sedan för oss, krävs dock lite effort men körglädjen gentemot en Voyager mm överväger detta!
Jag har samma problem som du!
Vi fick nyligen barn och frugan skulle ha den värsta jä**a barnvagnen (Brio vagn) ligg och sitt vagn och jag kan bara säga att den går inte in någonstans i min 330 sedan.
Men den går inte ens in i en Volvo S60 utan att man tar ut liggkorgen och tar av hjulen (vilket ät lätt) men då tar den upp hela bagageutrymmet.

Låna pappas volvo 855 har blivit en vana :)

Även om du får in vagnen så är det inte mycke mer plats till annat.
Men sen så är det bara till ca. 6 månaders ålder som dem ska ligga i vagnen sen så kan man ju köpa en billig och extremt smidig sittvagn som inte tar någon plats alls ihopfäld.

Köpa touring är ju ett plus almänt när man har barn och ska iväg. Massor med plats till allt möjligt och väldigt smidigt.
Jag köpen nog en touring innom en snar framtid!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.