AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.263

Missljud motor E39

Ha
113
Hasse.G
523iA-99
Idag fick jag något olustigt missljud från motorn i min bil. Det är ett molande brummande som kommer i intervaller. Ibland låter det oavbrutet, för att ibland helt upphöra. Det låter väldigt högt. Nästan nån form av nåt elektroniskt ljud. Det låter som det kommer från motorns vänstra sida (sett i körriktningen). Det verkar inte inverka någonting på motorns gång, den går hur fint och jämnt som helst. Ja förutom att tomgången kan va lite ojämn ibland, men det har den varit en längre tid utan att det varit nåt oljud.

Nån som har nån idé vad som kan ha hänt.. det blir väl åka in de BMW och göra en diagnos.

MVH

Hasse
Ha
113
Hasse.G
523iA-99
Var ute till bilen nyss. Ändrar mig angående typen av ljud. Det låter mer som nåt dovt blåsljud, typ en ångbåtstuta. Nu var bilen tyst när den gick på tomgång. Varje gång jag gasade till kom dock ljudet. Och innan ljudet kom pös det. Kan det va nån slang som är sprucken eller vad?

Mvh

Hasse
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Prova med lite startgas för att lokalisera läckande slang, det kanske hjälper till att utröna mer i detalj om det har med tomgång osv...

Lycka till!

/Jake
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
kolla efter sprickor i belgen mellan spjällhus och LMM, där rör det sig en hel del. Känn även på baksidan, leta med fingret efter sprickor för det kan vara svårt att se.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.