|
|
|
|---|---|
|
Jag hade Velour mattor i min E39, tjocka och fina. Man känner på täthet och vikt att de är robusta och påkostade. De jag har i min E60 är skräp! Tunna, glesa och böjda som ostbågar bara för man haft fötterna på dem. Samt färgmatchningen med golvmattan är ju under all kritik. Har den samlade expertisen förslag på var man får tag i ett par velourmattor med lite kvalité? (Inte universal som passa halvbra, de skall vara E60 anpassade) Individual hade tyvärr bara samma skräp, fast med en läderkant runt om istället för textilband. | |
| Schmiedmann kanske? | |
|
De verkar ha orginal med Schmiedmann brodyr på. |
|
| Det finns två varianter av den Vanliga och en tredje som heter City. Jag har den dyrare av de vanliga och de är tjocka och fina, inga bananer här inte! City är tunna och med en kant i plast. | |
|
Har samma erfarenhet av orginalmattorna av velour, som Robert J. Bra grejor. Inköpta hos BMW ÅF. NPe: Vad har du för mattor ? NN/ |
|
|
Jag har Original velourmattor i E91an, de är hur fina som helst, tjocka och rejäla. Det kan omöjligen vara så att man har bättre kvalitet på sakerna till en 3-serie bil än vad man har till en 5-serie. Är du säker på att det är originalmattor du har? __ Min bil: Länk |
|
|
Skall ta ett par kort till på dem imorgon, så kan vi avgöra om vilka mattor jag har. Å om vi har samma uppfattning om bilmattor. Men idag orkar jag inte gå ifrån ölen, grillen och laptopen på altanen :) Btw det är inga plastkanter på dem. Det är ett omvikt textilband. Men här kan man se vad det rör sig om. Länk |
|
|
Mugge, Yes det är det orginal mattor. |
|
|
Här kommer ett par dåliga mobilkort Länk Länk Länk |
|
| Dina mattor ser inte ut som mina, de har helt gummerad baksida. | |
|
Precis, det hade jag i min E39 också. Vad är detta för skumma mattor jag fått? Finns artikelnummer på dina mattor? |
|
|
Robert J>> Hur sitter dina mattor fast i golvet? Med kardborre eller en bajonettskruv? Kikar man i realoem verkar det som ett artikelnummer går ut 5/2005 och ersätts med ett annat. Länk Man kan ju alltid hoppas, då är det ju lätt åtgärdat. Bara att beställa nya :) |
|
|
Mina sitter med kardborre precis som dina. Har tyvärr inget nummer eller så på dem, köpte dem 2006 på BMW i Danderyd. Minns bara att den modellen jag köpte kunde man köpa förarsidan löst till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.