|
|
|
|---|---|
|
Jag får snart hem min nya bil och tänkte höra om det finns några kända problem med den eller andra "bra att veta" saker. /Håkan | |
|
Utslitna bakdäck. /Christian |
|
|
Attans, tänkte just skriva det! ---- BMW CS #6212 |
|
|
håll koll på automatlådans funktion under garantitiden, sök på 535d och auto så hittar du en del om vad som kan vara bra att veta. vet minst en 535d-ägare som fått lådan utbytt kostnadsfritt av BMW, det vill man gärna inte ska hända efter garantin gått ut.. |
|
|
..kan ju iofs vara så att 335d fick den uppgraderade automaten från början (med tanke på att den fick 286hk-motorn från början också). de 535d som fått nya lådor har, vad jag vet, främst varit 272hk-varianten. jag skulle inte oroa mig det minsta. |
|
| Tack HFR för det, jag ska hålla lite extra koll! Många på forumet har nämt däcken som verkar vara av RFT typ, någon som vet var för bmw fortsätter envisas med att sätta dem på bilarna? Det måste ju finnas något väldigt positivt om de inte ger sig med dessa däck. | |
|
knoen: "Det måste ju finnas något väldigt positivt om de inte ger sig med dessa däck." Ett hjul och en domkraft mindre per bil, det blir många hjul och domkrafter det... /Udo Dirkelsniff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.