|
|
|
|---|---|
|
Har stundtals problem med tändningen på min bmw 518i 1991 e34; ibland då jag vrider om nyckeln vägrar den att starta igång, medan den vid andra tillfällen startar igång helt problemfritt. Det hela leder till en otrygghet eftersom man aldrig kan vara säker på om den ska starta el ej!! Är det någon på forumet som har erfarenhet av liknande problem på sin bmw? Tilläggas bör att bilen har avverkat närmare 29 000 mil; är tändningen slut måntro?? Mycket tacksam för svar!! | |
| det första är att konstatera om du har gnista eller soppa fram till spridarna när den inte vill starta! prova med startgas. | |
|
bmwbruden_08: min beskrivning av problemet var lite väl luddig, beklagar detta!! Det är nämligen så att när jag vrider om nyckeln så tänds instrumentpanelen, men startmotorn startar ej (den ljuder inte alls). Detta oavsett om motorn är kall el varm. Det märkliga är att ibland blir det kontakt (gnista), andra gånger inte. Men nu äntligen; efter konsultation med olika verkstäder verkar problemet vara kopplat till startmotorn, troligen är kolen i den utslitna. Detta förklarar varför det ibland blir kontakt, andra gånger inte. Det blir därför till att demontera startmotorn, byta kolen och förhoppningsvis bara tuta och köra vidare!! Återkommer till forumet om detta fungerar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.