|
|
|
|---|---|
| hej! har en 525tds-97 som är svårstartad när den är varm och stått i ca 20min. Den beter sig som om jag skulle ha luft i dieseln. När bilen är kall startar den även om det är +30 eller-20. | |
|
har samma problem.. Ingen som kan ge tips?? |
|
| har du en diesel??? | |
|
Hade samma problem på min diesel men gjorde så att jag testade att lura reläet att glöda även att motorn var varm och japp startar direkt ! Slutsatsen är att ett komp prov skulle nog visa att vid riktigt varm motor så är den nog rejält sliten i loppen = ovala cylinderlopp troligen med låg komp som följd och startsvårigheter som följd . Vid kall maskin är detta spelet borta och start sker smärtfritt tack vare glödningen . Jag har dragit en egen glödkrets med ett extraljusrelä och återfjädrande knapp i kupen . Glöder 4-5 sek startar alltid direkt och det skonar ju startmotorn som är ett känsligt kapitel på dieslarna. Det går bara man vill!!!! |
|
| problemen uppstår bara när bilen stått en längre stund,stänger jag av och startar inom någon minut funkar det. | |
| har pratat med en bmw mek. han tror inte att motorn är så sliten så att den inte startar när den är varm för då borde den dra en hel del olja och även ryka en del vilket den här inte gör. har även bytt alla returslangar och temp givaren till databoxen utan nån framgång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.