|
|
|
|---|---|
|
får inte till det? är det något speciellt sätt man ska lufta 95.ans 4 kolvs ok? den har ju 2st luftningsnipllar.. har snart använt 1 liter race vätska.. och det är fortfarande luft i den.. man måste pumpa upp trycket..sen är pedalen stum.. hjälp behövs snarast för jag behöver även bromsar på strippen..måste ju få stopp på loket=) /NoFear | |
|
Kör i oljan baklänges... Skaffa en slang som går på en oljekanna o passar på nippeln,, Sen bara att pumpa i oljan så trycker du ut luften. |
|
|
Fråga till Anders T Vart tar luften vägen när du pressar in olja? Detta sätt att lufta har jag aldrig hört talas om. mvh BLJ |
|
|
2st luftningsnipllar??? Jag har bara en på vardera ok och dom sitter överst på oket. Och längst ner sitter det ett rör som vätskan går i mällan oken. Jag har aldrig haft problem med att lufta mina bromsar. Jag kör också med 95 bromsar. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
Grusse |
Det där med att pressa in olja bakvägen, vet inte hur det funkar att göra det med bromsarna men går aldeles utmärkt att göra det till kopplingen. |
Grusse |
Jo, en till grej. Har du börjat med att lufta det ok som sitter längst bort i systemet? Det sägs att det är den ordningen man ska lufta. Lycka till! |
| har en 95 a med dubbla nipplar inga problem att lufta som vanligt måste vara något annat fel läckage??? | |
Lotus Samuel |
Om du måste pumpa upp trycket låter det som läckage. Är det luft så är väl pedalen bara svampig!?? Jag bytte bromsvätska i 325:an i måndags å då satte jag bara tryck på behållaren och öppnade å stängde ventilerna en efter en. Luftade inte i nån speciell ordning, tänkte i så långt ;) Men bra blev det. |
|
Preben.. kolla på insidan av oket också..där har du en luftnippel till..=) har luftat som jag brukar.. har luftat ett antal bilar i mitt liv så detta är inget nytt för mig annars.. men i detta fall förstår jag inte vad som är fel.. men det läcker inte ut någonstans alls.. det jag tänkte på var när den har stått tom med olja i några månader.. att ABS enheten måste luftas!? dvs starta motorn och köra lite med bilen.. för pedalen är stum efter att jag pumpat den en gång..sen är den stum o sjunker inte igen... /NoFear |
|
| Luften går ju upp i bromsvätskebehållaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.