AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.015

Hjälp! lufta bromsar på en 95:an m5:a..

No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
får inte till det? är det något speciellt sätt man ska lufta 95.ans 4 kolvs ok? den har ju 2st luftningsnipllar.. har snart använt 1 liter race vätska.. och det är fortfarande luft i den.. man måste pumpa upp trycket..sen är pedalen stum..

hjälp behövs snarast för jag behöver även bromsar på strippen..måste ju få stopp på loket=)

/NoFear
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Kör i oljan baklänges...
Skaffa en slang som går på en oljekanna o passar på nippeln,,
Sen bara att pumpa i oljan så trycker du ut luften.
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Fråga till Anders T
Vart tar luften vägen när du pressar in olja? Detta sätt att lufta har jag aldrig hört talas om.
mvh

BLJ
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
2st luftningsnipllar??? Jag har bara en på vardera ok och dom sitter överst på oket. Och längst ner sitter det ett rör som vätskan går i mällan oken. Jag har aldrig haft problem med att lufta mina bromsar. Jag kör också med 95 bromsar.

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN
Grusse
Det där med att pressa in olja bakvägen, vet inte hur det funkar att göra det med bromsarna men går aldeles utmärkt att göra det till kopplingen.
Grusse
Jo, en till grej. Har du börjat med att lufta det ok som sitter längst bort i systemet? Det sägs att det är den ordningen man ska lufta.

Lycka till!
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
har en 95 a med dubbla nipplar inga problem att lufta som vanligt måste vara något annat fel läckage???
Lotus Samuel
Om du måste pumpa upp trycket låter det som läckage. Är det luft så är väl pedalen bara svampig!?? Jag bytte bromsvätska i 325:an i måndags å då satte jag bara tryck på behållaren och öppnade å stängde ventilerna en efter en. Luftade inte i nån speciell ordning, tänkte i så långt ;) Men bra blev det.
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
Preben.. kolla på insidan av oket också..där har du en luftnippel till..=)

har luftat som jag brukar.. har luftat ett antal bilar i mitt liv så detta är inget nytt för mig annars.. men i detta fall förstår jag inte vad som är fel..

men det läcker inte ut någonstans alls.. det jag tänkte på var när den har stått tom med olja i några månader.. att ABS enheten måste luftas!? dvs starta motorn och köra lite med bilen.. för pedalen är stum efter att jag pumpat den en gång..sen är den stum o sjunker inte igen...

/NoFear
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Luften går ju upp i bromsvätskebehållaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.